Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Een dagje tempels en crematies

De reis is dan eindelijk echt begonnen. Eerst bedankt voor de reacties en vooral medeleven na onze avontuurlijke heenreis. Vandaag de hele dag op pad geweest in Kathmandu.Heerlijke chaotische stad met prachtige boedhistische en hindoeistische tempels.

De tempels hebben een nadeel: Nori!! Volgens Tibetaans gebruik moet je rmet de klok meelopen rondom de tempel. Ik zeg dan altijd dat Nori voor de tempel linksaf moet slaan, maar volgens Nori moet je dan rechtsaf omdat rechts met de klok mee is. Is er iemand van jullie die haar dat kan uitleggen!!!!!! Please please !!!

Veel Tibetaanse invloeden zie je en de verering van de Dalai Lama is duidelijk aanwezig. Is ook niet gek met al die Tibetaanse vluchtelingen. De vele gebedsmolentjes en vlaggetjes zijn een lust voor het oog en de camera.

Al veel foto's genomen maar alles is ook zo fotogeniek, de mensen, de kindjes, aapjes, honden, het straatbeeld, alles is prachtig van kleur. Aan de heilige rivier van Kathmandu hebben we een aantal crematieplaatsen bezocht. Ook altijd leuk en gezellig om zo iets mee te maken. Vanavond heerlijk Nepalees gegeten en weer lekker buiten. De temperatuur is heerlijk. Morgen verlaten we Kathmandu maar we komen hier nog 2x terug op de reis. Maar goed ook want lang niet alles gezien. Morgen verrtrekken we naar Panauti, het begin van de 3-daagse trekking in de Vallei van Kathmandu. Daar zullen we in een eenvoudig guesthoude verblijven. Zal een ietsiepietsie minder luxueus zijn dan het paleis waar we nu logeren.

Ik zou nog veel meer kunnen schrijven maar Nori moet weer eens zo nodig pissen. Dus helaas jongens en meisjes, ik moet nokken.

Tot mails, groetjes van Fred en van die vrouw die nu naar het hotel rent!!!!.

Undecided

Reacties

Reacties

wim

fantastische stad inderdaad. Er gebeurt overal alles tegelijkertijd. De openluchtcrematies vond ik heel mooi het in het geheel niet eng of morbide. Wij gaan zo gestoord met de dood om. Daar (bij jullie dus:)) maakt het gewoon deel uit van het dagelijks bestaan.

Rechts-om met de klok mee veroorzaakt inderdaad verwarring: alsof je naar rechts moet. Zeg tegen een alfa dan maar dat hij/ZIJ met de wijzers (ja, ja de grote én de kleine) moet meelopen. Dan gaan ze vanzelf goed.
Alle zintuigen voluit open en genieten maar. PS Op hoogte heel veel water drinken.

Elaine

Met de klok mee is toch ook naar rechts?

wim

jaja eerst naar links....om daarna naar rechts om te gaan

Marjo

rechts, links, rechts, links, met de klok mee... Het is gewoon links hoor!
Haha, ik geef Fred niet graag gelijk maar deze keer moet ik hem echt steunen en mijn lieve vriendinnetje in het ongelijk stellen. Sorry Noor

Nori

Ohhh, mannen ik heb helemaal niet gezegd dat ik het niet weet! Ik heb alleen maar gezegd dat ik rechts moet aanhouden (dan bedoel ik dus al die gebedsmolen die ik moet laten draaien aan mijn rechterkant houden) ja ik weet heus wel wat links en rechts is, Gelukkig Elaine steun je me wel.... Dank Wim voor de duidelijke uitleg, maar volgens mij gaat het best goed met me.... Inderdaad is het gebeuren rondom de dood hier erg mooi, maar ja wat wil je als je gelooft dat je vele malen terug komt hier op aarde dan hoef je toch ook niet bang te zijn voor de dood. Nou ik ga stoppen want volgens mij word ik er zo uitgeknald.

X Nori

linda

Gewoon achter de kudde aanlopen zou ik zeggen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!