Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Van Panauti via Dhulikel naar Nagarkot

We zitten nu midden in de 3-daagse trekking. Nadat Nori in Panauti door de eigenaresse van de homestay in de watten is gelegd met Nepalese sieraden zijn we op pad gegaan voor een 7 uur durende trekking door berg en dal. We moesten eerst de rest van de groep ophalen bij het hotel. Daar werden we onthaald met een hoop gemopper over de kamers , de douches , het eten en de nachtelijke herrie vanwege wat werkzaamheden aan het hotel. Dat was natuurljk uitlachen van onze kant. Iedereen was er van overtuigd dat wij de goede keuze hadden gemaakt en dat ze nu achteraf ook liever in een homestay hadden verbleven. Jaja, van die avontuurlijke gasten die achteraf wel van alles willen maar ondertussen ...... Enfin, we gingen dus op weg door de Vallei van Kathmandu. Prachtige bergen met rijstvelden, leuke bergdorpjes en de ontmoeting met de plaatselijke, kleurrijke bevolking. Vaak moesten er zeer steile stukken overbrugd worden en dat bij 27 graden en een behoorlijk hoge luchtvochtigheid. We hebben wat uitgezweet en in totaal vandaag 6 liter water naar binnen moeten hozen. Een compliment aan de groep want de oudste is 71 en die stapt aardig door. Na 7 uur zwoegen was iedereen toch wel blij bij het hotel aan te komen. Echt prachtig gelegen met een compleet panorama op de Himalaya. Enkele toppen lieten zich voorzichtig zien bij de ondergaande zon. De ochtend is de beste tijd om de Himalaya te zien. Daarna vormen zich al snel wolken om het gebergte. De Mount Everest kan je vanaf hier niet zien, maar die komt later nog wel. Vanuit onze kamer en balkon hadden we een vrij uitzicht over het dal en de Himalaya. Heerlijk gegeten vervolgens 's avonds. Nori heeft weer lopen schransen.

Vanochtend om half 6 de wekker laten afgaan om de zonsopgang te zien over de Himalaya. Helaas liet hij zich niet zien. Maar bij het ontbijt brak de lucht open en hebben we diverse toppen kunnen zien. Lekker buiten ontbeten op het panoramaterras. Vervolgens weer op pad voor de zwaarste etappe van de trekking. Wederom een prachtige tocht met zware onderdelen. Er zaten een aantal pittige stukken omhoog in. De groep werd dan ook aardig uit elkaar getrokken. Op bepaalde punten hebben we dan op elkaar gewacht. Op een gegeven moment hoorden we in de verte gerommel .... onweer en ja hoor het kwam onze kant op. Even later kwam het met bakken uit de hemel en waren we binnen no time zeik en zeiknat. Alle hulpmiddelen natuurlijk gebruikt om rugzak en onszelf te beschermen maar er was geen houwen aan. Het water kwam als een meanderende rivier ons op de bergpaden tegemoet. Het water stond dan ook al gauw in onze schoenen en al soppend moesten we verder. Het was nog 2,5 uur lopen en met alles doorweekt was dat geen pretje. Maar een ieder hield de stemming er aardig in. Na 7 uur stijgen, dalen, stijgen, stijgen en nog eens stijgen kwamen we bij ons hotel aan in Nagarkot, een klein plaatsje op de top van een berg met wederom uitzicht op de Himalaya. Tenminste als ie te zien is, nu dus niet. Hopelijk is morgen de zonsopgang mooi. Jullie zouden onze kamer nu moeten zien, het geheel is versierd met onze was en dat is niet het ergste ....... die stank. En nu maar hopen dat het allemaal morgen een beetje opgedroogd is want anders moet die stinkzooi zo de tas in. En laat ik het dan maar niet hebben over onze schoenen. Bij het uittrekken konden we de sokken zo uitwringen en de schoenen zijn doorweekt. Door die hoge luchtvochtigheid geloof ik er niets van dat morgen de schoenen droog zijn.

Nou, jullie merken het wel, het is genieten en dat menen we echt. Het is heerlijk om 2 dagen een totale workout van je lijf en geest te krijgen. En .... het is woensdag de vaste fitnessavond van Nori en Marjo. Nori hoeft niet meer vanavond, dus Marjo .........!

Ik nok ermee. Het is nu half 7 en we gaan straks hopelijk weer lekker eten. We zijn inmiddels compleet overgegaan op vegatarisch eten. Geen probleem, want de groenten zijn hier heerlijk en als Nori rijst ziet dan wordt ze sowieso al helemaal happy.

Morgen onze laatste trekkingsdag, op papier de makkelijkste dag. Tot mails,

Groetjes Nori en Fred.

Jennifer

Super om te lezen, benieuwd naar foto's....

Karin

Nori, komt goed aan haar trekken, veel sieraden en veel eten. Nog veel plezier.

Linda

Niet zeuren, hier kwam de hagel met bakken uit de lucht vallen vandaag!

Robin Gehrels

Leuk verslag en foto's weer!

Marjo

Jammer voor je Fred, maar ik ben in optimale conditie. Heb dat sporten helemaal niet nodig. Had gisteren avond een feestje, kon dus niet sporten. In plaats daarvan lag ik om 3.00 uur vanochtend in mijn bedje en stond ik vanochtend vrolijk om half 7 er weer naast om naar mijn werk te gaan op de fiets. Onderweg allerlei weertypes meegemaakt. Zeiknat op mijn werk aangekomen, tjonge jonge wat een regen en hagel en onweer. De hele dag aan de slag met net iets te opstandige pubers, als toetje een vergadering, vervolgens lekker op de fiets met tegenwind naar huis. En nog steeds niet moe. Heb je dan conditie of niet!!
Enne...even een kleine correctie, Nori en ik fitnessen niet hoor, we doen heel iets anders.

Fred

Klinkt allemaal geweldig, ik zou bijna heimwee naar Nederland krijgen met de nadruk op bijna. Zitten inmiddels alweer op ons favoriete dakterrasje met zicht op de tempels bij een mooie zonsondergang terwijl de Nepalese snacks worden geserveerd bij een verkoelend Everest-biertje. Nou jij weer !!!