Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Kleine mensen en Lhasa

Ja, ja maak me maar weer belachelijk, kan ik er wat aan doen dat die mensen hier zo klein zijn! De mevrouw kwam zomaar een winkel uitlopen met een kind op haar arm en kwam dan ook nog eens niet veel verder dan mijn navel en dat terwijl ik helemaal niet zo groot ben.

Nee, dan ook vandaag weer op het vliegveld van Kathmandu, word ik naar een balie verwezen dacht ik echt dat die man me in de mailing stond te nemen, want ik zag echt niemand zitten! Zag ik ineens iets bewegen vanuit mijn linkerooghoek en ja, hoor bleek er toch weer zo'n kabouter achter te zitten! De groep natuurlijk weer lachen......

Maar goed we zijn nu in Lhasa! De weg vanaf het vliegveld vond ik ietwat teleurstellend, ondanks dat ik door de diverse reisgidsen al was gewaarschuwd dat de Chinese invloeden wel heel erg sterk zijn zo ondertussen. Triest word je ervan als je ziet dat er op iedere straathoek 4 Chinese militairen de wacht houden.....

Echter in het centrum bij het Jokhang tempeldaar al veel minder van te merken en hebben we onze eerste Kora al gelopen, heel bijzonder die mediterende menigte naast voor en achter je...... Dan zie je ineens weer een paar bedevaartgangers zich ter aarde storten met hun handen in een soort houten plankjes en zo 'lopen' zij dan die Kora. Fred vond dat toch niet opschieten dus wij hebben het gewoon lopend gedaan.

We hebben heerlijk gegeten in het Makye Ame restaurant. Het deed daar heel knus aan en Fred was de enige aanwezige westerling. Grappig was dat een aantal van die serveersters in rad Chinees tegen mij begonnen te ratelen, maar verder dan een goedendag in het Chinees kom ik toch echt niet! Op de terugweg naar het hotel het Potala paleis al in volle glorie verlicht zien liggen. Helemaal prachtig!!!!

Nou mensen ik stop er maar weer eens mee, tot de volgende keer,

Liefs Fred & Nori

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!