Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Van Rongbuk naar Zhangmu en van daaruit weer naar Kathmandu

Weer om 5 uur opgestaan, nu om de tocht van Rongbuk naar Zhangmu te maken. Wat ik nog vergeet te melden is dat de sterrenhemel in Rongbuk echt super was! Al is het niet grappig om bij -5 's-nachts eruit te moeten om te plassen boven een niet verlicht Chinees gat.....

De rit naar Zhangmu was ook weer prachtig en ondertussen hebben we afscheid genomen van Tibet. Zhangmu doet al in niets meer denken aan Tibet en is gewoon een Chinese grensplaats waar je tijdens het eten flink wordt lastig gevallen door van die pipo's die je laatste geld wel willen wisselen voor Nepalees geld.

Hier hebben we eindelijk 's-avonds tijdens het eten een wijntje kunnen drinken omdat dit plaatsje nog maar op 2300 meter ligt. Het bleef echter niet bij 1 fles wijn, want we moesten vieren dat Jop en Iris gaan trouwen, Fred jarig was geweest, het de 28-jarige trouwdag van Mark en Nelleke was en dan Mark en Nori ook nog eens op dezelfde dag jarig zijn (rotsmoes) maar toch.... dit waren dus in totaal 4 flessen wijn! Heerlijk na al die weken cola en Yasmin thee en water!

Heerlijk geslapen! (zal wel aan de drank gelegen hebben).

Donderdag 4 november: we hoefden niet echt heel vroeg op, want we zaten al vlak bij de grens en die zou pas om 10 uur open gaan. De bus had echter wat problemen om er te komen omdat men met de weg bezig was, dit leverde wel leuke plaatjes en film op van onze aanwezige mannen die hebben geholpen bij het wegscheppen van het zand om de bus te laten passeren. Daarna een klein stukje verder met de bus, maar helaas weer heel veel opstopping en toen heeft de buschauffeur het maar opgegeven en ons eruit gesodemieterd en moesten we met onze bagage de laatste kilometer lopen richting grens. Bij de grens mocht ik bijna Nepal niet meer in omdat ik aan het filmen was hoe wij al lopend met onze bagage tussen de vrachtwagens door een stukje van de grens meenam. Dit vonden die Chinezen natuurlijk weer niet goed, een hoop consternatie!! Maar goed na het laten zien van de opnamen mocht ik dan toch de grens over.

Weer een heel stuk gereden en onderweg veranderde de vegetatie van helder, ruig en koud, naar prachtig groen en warm.

Nu dus in Kathmandu waar we in een mega luxe hotel met zwembad zijn gearriveerd en nu in een aggenibis internetcafeetje zitten te rammen op een bijna vergaan toetsenbord.

Nou luitjes heel veel groetjes vanuit dit warme Nepal en zodra we de kans krijgen plaatsen we de foto's.

Liefs, Fred & Nori

Marjo

Nou, dat lijkt mij nou het leukste gedeelte van de reis, dat luxe hotel met zwembad. Want al dat gezwoeg, tjonge jonge ik word al moe als ik het lees wuhahhahaha.
En niet te bruin worden denk erom, want anders zorg ik niet meer voor de post en plantjes,,die overigens nu wel allemaal erg veel op hangplanten zijn gaan lijken.
Oh en trouwens het Weerwater ligt er zo prachtig bij in de regen, net als het oogverblindende verlichte stadshart. Jullie missen echt wat. Nou niet meteen jaloers worden want ik heb horen zeggen dat het er over 50 jaar weer precies zo prachtig uitziet, dus met een beetje, heel klein beetje, geluk kunnen jullie dat dan ook nog een keer meemaken.