Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Hotel Grande Pokhara

Hallo allemaal,

Vanmorgen zijn we om kwart voor 6 opgestaan. Snel wat ontbeten (voor zover dat gaat 's-Morgens vroeg). Om kwart voor 7 stond de taxi keurig klaar bij hotel Shanker om ons naar het busstation van de Greenliner te brengen. Ook heel onNepalees, deze vertrok precies op tijd....... Om half 8 dus al hotsend en klotsend in een super de luxe bus met airco en slaapstoelen richting Pokhara. Onderweg op mooie plaatsen gestopt voor een kopje koffie en de lunch.

De rit was echt heel mooi en weer een goed helder zicht op de Himmalaya, soms bijna onrealistisch mooi, alsof die bergen er gewoon even voor het zicht bij waren geplakt. Om ca. half 3 waren we op plaats van bestemming. Weer in zo'n mini taxi (ze gebruiken daar de Suzuki alto voor) 1 koffer op een soort van imperial boven op het dak en de andere op de passagiersstoel naast de bestuurder naar het Grande Hotel Pokara. Daar kregen we te horen dat ze ons een upgrade voor de kamer naar een suite hebben gegeven, of we dat erg vonden....... Aangekomen bij de kamer hebben wij ons ogen uitgekeken! Wat een enorme balzaal, een aparte woonkamer en dan ook nog een slaapkamer die ongeveer dezelfde afmetingen heeft. Al met al echt prachtig! Werd er daarna ook nog eens op de deur geklopt met de vraag of alles naar wens was en werd er ook nog eens vers fruit neergezet en heerlijke koekjes en chocolaatjes. Wat een verwennerij, ze weten hier wel hoe ze de gasten in de watten moeten leggen, jammer dat het maar voor 1 nacht is, want morgen moeten we weer naar een ander hotel.

Nadat we onze tas hadden uitgepakt zijn we lekker naar het zwembad gegaan en hebben daar een beetje liggen lezen. Daarna douchen en gaan eten in het restaurant van het hotel want eigenlijk hadden we even een soort van langzaam en doe maar even lui actie. Heerlijk gegeten, met maar weer eens een lekker flesje rode wijn erbij. Want dat was zo na Tibet wel heel lang geleden, vanwege de hoogte alleen maar water, cola en thee gedronken. Maar nu zitten we nog maar op zo'n 900 meter dus drinken kan weer ;-)

Verder voor vandaag even niet zoveel te melden. Ik ga even proberen of het gaat lukken foto's te plaatsen, dus ik zou zeggen tot de volgende keer maar weer.

Liefs Fred & Nori

Njola

Gaaf die upgrade....mazzelkonten!!!
Weet niet of ik nog naar Tibet wil........geen wijntje?? aarrgggh