Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Een dagje knippen en masseren in Pokhara

Ik zit nu in mijn uppie in een internetcafe. Nori ligt bij de masseur maar na een uur kwam de kapper mij vertellen dat hij nog een extra uurtje nodig heeft??? Nori zit blijkbaar dusdanig in de knoop dat hij er een avondprogramma van gaat maken.

Jullie zullen wel denken, wat zit die Fred uit zijn nek te l...... kapper, massage? Om een kort verhaal lang te maken. Het is hier 30 graden en ik was mijn inmiddels spontaan ontstane krullen wel zat. Voor de kou hoef ik het niet meer te laten groeien dus vanmorgen dacht ik ..... dat haar mot er af. Naast het hotel (inmiddels zijn we verhuisd van de suite in het Grand in een alleszins leuk maar centraal in het centrum gelegen hotel met zwembad en balkon met uitzicht op de Himalaya; dat gaat echt niet vervelen) is een barbershop dus ik dacht, ff knippen en dan sta ik binnen 10 minuten wel weer buiten. Nee dus, de kapper ging heel secuur aan de slag en heeft er volgens Nori een pittig koppie van gemaakt (zijn haar woorden, niet die van mij). Klaar dacht ik maar aangezien ik er nogal ongeschoren uitzag vond de barbier het nodig om naast het knippen mij ook te scheren. OK, de ouderwetse kapper doet dat altijd erg goed, geen probleem dus. Vervolgens liet hij mij een of ander flesje zien en hij vroeg of ik dat op mijn gezicht wilde. Ik denk, lekker after shave-je maar dat had ik dus mis. Het bleek de ouverture te zijn van een heel uur massage midden in de kapsalon. Nou moeten jullie je voorstellen dat een kapper hier een geheel open aangelegenheid is waarbij je meer het idee hebt op straat te worden geholpen dan in een zaak. Ik kreeg een volledige gezichtsmassage, met allerlei cremes, volgens mij ontbraken de komkommerschijfjes op mijn ogen ook niet, ik weet dat niet zeker want dat kon ik inmiddels allemaal al niet meer zien. Vervolgens kregen haar en nek een volledige beurt en zo te voelen was dat ook wel nodig. Klaar dacht ik daarna, nee dus. Moest vervolgens mijn hemd uitdoen en daarna kon ik mijn afritsbroek afritsen voor een volledige been en voetmassage. Op het moment dat ik dacht dat ik in Thailand was beland en hij ook nog ff de rest wilde masseren stopte hij toch en ging hij zijn zinnen zetten op Nori. Die was aanvankelijk wat terughoudend (ja dat kan zelfs Nori af en toe zijn!) want wat moet je als vrouw nu in een Nepalese mannenkapperzaak met een Nepalees van 1 meter 50??!! Toch wist onze vriend Nori over te halen en dat heeft ze geweten. Haar nek bleek zo gedraaid dat hij het wel een goed idee vond om Nori 's avonds nog eens onderhanden te nemen. Ik heb haar dus om half 6 bij de kapper afgeleverd en braaf het eerste uur met mijn IPod op voor de deur gezeten. Na een uur wachten kwam het ventje naar buiten met de mededeling dat hij nog wel een uur bezig zou zijn. Ik heb ff geverifieerd bij Nori of alles nog klopte. Naar haar zeggen had hij pas 1 been gedaan en haar rug??????

Jullie begrijpen, ik wacht daar niet verder op en ben een internetcafe ingevlucht. Het is nu kwart over 7 en nog geen spoor van Nori teruggevonden. Zal mij niet verbazen als ik straks een Sinead O'Connor terugkrijg in plaats van Nori.

Vandaag verder niet zo veel gedaan. Beetje relaxen wat hier heel goed kan. Pokhara ligt aan een meer en het is daar heerlijk vertoeven. Een trip morgen gereserveerd om de zonsopgang in een bergdorpje met zicht op het Anapurna-massief te kunnen zien. Daarvoor moeten we om 4 uur op!!! Ach, de laatste dagen waren al vakantie genoeg, dus morgen maar weer eens in de benen.

Het uploaden van de foto's neemt nogal wat tijd in beslag en die hebben we niet altijd. We zullen dat nog een keertje proberen.

Nou, dat was het wel weer zo'n beetje. Ga toch maar weer eens kijken of Nori inmiddels geknipt en geschoren is.

Laughing

Groetjes van Fred.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!