Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Gondar

Vanmorgen vroeg opgestaan en we stonden om 7 uur klaar, bleek de chauffeur zich had verslapen. Ruim 3 kwartier zitten wachten. Toen hij eindelijk de bagage had ingeladen zijn ee naar het Lake Shore hotel gereden voor het Aaontbijt. De tafels werden zo neer gezet voor ons 10'en dat we allemaal lake view hadden. Heel praktisch dus :-) Daarna naar Gondar, een plaats die vroeger de koningsstad werd genoemd. Maar nu aardig verpest word door t toerisme. Echt heel jammer! Heerlijk geluncht in de tuin van het hotel, hotel Lammergeyer. Wel in de schaduw want op 2225m hoogte brand de zon onbarmhartig fel en smelt je in de zon compleet weg. Naar het kasteel van Fasillides en consorten geweest, daarna naar 1 van de mooiste kerkjes van Ethiopie, de Debre Bihran Selassie-kerk met een prachtig plafond met engelengezichtjes. Leuk detail: de gezichtjes zijn bruin en hebben een afrokapsel en hebben allemaal een andere uitdrukking. Aan het eind van de dag nog naar t bad van Fassilides geweest. Het bad wordt 1 keer per jaar nog steeds gebruikt op t Timkat-festival. Dan wordt t water uit de rivier in het bad gelaten dmv een ingenieus systeem en wordt de doop van Chridtus in dr Jordaan herdacht. Eenmaal terug in het hotel getracht te douchen maar dat valt niet mee bij een straaltje waarbij je ongeveer aan Manneke Pis moet denken. Maar goed toch weer wat opgefrist en heerlijk gegeten in de tuin, waarbij wij ons aan de traditionele Injera, een soort zurige pannenkoek hebben gewaagd. We gaan er nog ff over nadenken of we het nu echt lekker vonden. Net ontbeten en zo weer de bus in voor de tocht naar het Simien gebergte. We hebben al een bord, bestek en een beker gekregen want Greet onze begeleidster zorgt voor de lunch want er schijnt onderweg niets te zijn. Maar als t goed is kunnen we prachtige wandelingen maken. Dit was t even voor nu, tot de volgende keer. Liefs, Fred & Nori

Irma

`Lieve mensjes,
bij het lezen van jullie reisverslagen van de eerste dagen, dank ik, ohhhhh zij wel en ikke niet, maar zo is het nu eenmaal. daar heerlijk een zonnetje en hier @%$^ regen, m.a.w. ga lekker door met jullie verslagen want dan hebben we hier ook een klein zonnetje. pas op met vuurwerk en tot het volgend verslag. ddooeeii (effe eerlijk bekennen dat Londen met kerst geweldig was)

Marjo

Hey reislustige types, happy new year. Het is nu kwart over 5 en jullie zittenwaarschijnlijk aan he tontbijt, terwijl bij ons net het bezoek weg is, na een gezellig nachtje oud en nieuw. Het kost me dan ook enige moeite om dit foutloos neer te zetten, maar zoals jullie zien lukt het nog aardig. Ik ga de troep opruimen hier en jullie veel reisplezier. Het klint allemaal erg goed. Hahah, ik val bijnsa in slaapo :))

Mylene

Wat een mooi begin om dit jaar te starten. Dat doen jullie goed!
Voor jullie ook een fantastisch 2012 gewenst met veel gezondheid, liefde en mooie reizen.
Geniet lekker van jullie vakantie!

Liefs Mylene

Ina en Herman

Dat van het ontbreken van water kunnen we ons nog goed herinneren. Kwam je in een mooi hotel en dan was er geen water. Maar als je dan die stakkers langs de kant van de weg zag liggen onder een dekzeil of stuk karton, dan beseften we ons des te meer in wat voor luxe wij leven. Simien met kans op apen te zien is schitterend. Je kan er inderdaad geweldig wandelen. veel plezier nog.