Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Simien-gebergte

Vanuit Gondar naar het Simien-gebergte. Onderweg gestopt in een traditioneel Falashadorp, Woleka. Falasha betekent Jood..... De echte falasha zijn terug naar Israel, maar de vrouwen die in het verleden met hen hebben gewerkt, hebben de traditie van het pottenbakken en het weven aan hun kinderen doorgegeven. Daarom bestaat het dorp nog steeds en worden de ambachten in ere gehouden.

Daarna een traditionele koffieceremonie bijgewoond. Waarbij d koffie in drie ronden wordt geschonken, de eerste Habul is voor de mannen, de tweede is voor de vrouwen en heet Tona en de derde ronde is voor de oudjes en de kinderen en heet Baraka.

We zijn onderweg naar het hotel twee keer gestopt de eerste stop in een klein dorp Amba Giyorgis waar wij echt een bijzonderheid waren. Iedereen kneep ons in de armen, benen of billen. Kinderen pakten onze handen en lieten niet meer los.

De tweede stop was in Dabath, maar daar hebben we alleen iets gedronken.

We hebben de overnachting in Debark, in het Siemien Park Hotel. Heel basis, maar verder prima.

De volgende ochtend met de bus naar het Sankaber Camp gegaan waar we een prachtige wandeling hebben gemaakt door het gebied dat op de lijst van Unesco staat voor beschermde natuurgebieden. Onderweg prachtige foto's gemaakt van onder andere de Gelada Baviaan, klein sprinkbokje en de Lammergier.

Tot zover het Simien gebergte

X Fred & Nori

Ina en Herman

Dat knijpen in armen en benen is ook weer een punt van herkenning. Leuk dat jullie hetzelfde ervaren. Het lijkt of er niets veranderd is en wij waren toch heel wat jaren geleden daar.

Fred

Hoi Ina en Herman,

Leuk dat jullie zo veel reageren en herkennen van onze reis. Het is hier nu het jaar 2004 en op 7 januari gaan we in Lalibela Kerstmis vieren. Hebben jullie dat ook gedaan? Ik denk dat in al die jaren er niet veel is veranderd hier. Alles is nog zo puur. We gaan er lekker verder van genieten.

Groetjes Nori en Fred