Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Aksum

Vanmorgen om 07.15 uur vertrokken uit Debark naar Aksum of Axum zoals ze het hier schrijven. De verwachting is dat we zo'n 8 uur onderweg zijn. Gestopt voor koffie en cola in Adi Ar Kay een heel authentiek plaatsje. We schieten werkelijk voor geen meter op, maar het is een prachtige rit door het Simien-gebergte boven de 3000 meter. Ook door een dorp gereden waar we de eerste kamelen door de straten hebben zien wandelen.

Onderweg wordt er heel veel aan de weg gewerkt en niet zoals bij ons met moderne machines. Het is hier echt wat dat betreft terug naar de middeleeuwen. Uiteindelijk om kwart voor 6 gearriveerd in Aksum. We hebben dus ruim 10 uur over 270 km gedaan!

We zitten in een uperclass hotel in Aksum, wel drie sterren, dit hotel zou echter bij ons denk ik min 3 sterren krijgen!!! Het zwembad wat volgens de folder flitered en clean water zou moeten bevatten, is gortdroog en er zit werkelijk geen druppel water in.

De douche valt van ellende uit elkaar, dus we springen samen maar een beetje heen en weer om toch nog maar een druppel water op te vangen om het stof van ons af te boenen. Want stoffig is het hier zeker...... Maar dat zijn dan ook de enige wolken die we hier zien. Het weer is onveranderd schitterend en de temperatuur ligt overdag zo rond de dertig graden.

Nou luitjes wij gaan Aksum verder verkennen en we hopen jullie weer snel te informeren.

Dikke kus,

Fred & Nori