Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Maychew

Na weer een lange reisdag aangekomen in Maychew, uit te spreken als Macho! Die macho's zijn hier echter niet te vinden, tjee wat een schriele ventjes hier allemaal zeg! Nee, neem dan de vrouwen echt hele harde werkers zijn dat hier. Eigenaresse van de hotels en bars en die mannen........ nergens te bekennen.........

Vanochtend het eerste rotskerkje bezocht. Echt heel mooi om te zien, maar wat een afknapper kregen we toen bij de priester in de kerk notabene zijn mobieltje afging....

Hij heeft nog wel een soort showtje voor ons opgevoerd met de instrumenten die ze daar in de kerk gebruiken en groot was ook onze verbazing toen er in die kerk (ver afgelegen dus opeen rots) ook nog electriciteit bleek te zijn voor de verlichting.

Vervolgens een lokale markt bezocht waarbij je je echt waant in de middeleeuwen! Vrouwen met kippen die ze vasthouden als een boodschappentasje en mannen die weer eens zitten te lanterfanten!

En de ezeltjes!!!!! Echt zo leuk! Wel honderden bij elkaar, keurig op een soort van veldje, maar wat bleek, ze konden niet weg, want ze hadden de voorpoten bij elkaar gebonden, vandaar dus dat ze zo rustig bleven staan wachten totdat hun baasje het wel weer eens tijd vond om wat te gaan lopen, want lopen tjee dat doen ze hier wel! Hele karavanen van mensen zijn we onderweg tegengekomen en allemaal te voet.......

Vanwege het aankomend kerstfeest zien we momenteel veel dieren, want het staat er hierom bekend dat kerstmis voor de dieren een zwarte dag is.

Morgenochtend gaan we ook vroeg weer rijden richting Lalibela en daar hopen we dan ook het kerstfeest compleet met mis mee te gaan maken.

Wij houden jullie weer op de hoogte,

Voor nu welterusten!

Fred & Nori

Nel Schaefer

Jeetje Nori wat maken jullie een hoop mee en wat een indrukken, je maakt me wel nieuwsgierig, toch maar even op mijn lijstje er bij zetten. geniet nog maar lekker Nel

Irma

Een heel fijn kerstfeest lekker genieten en vooral van het zonnetje, groetjes

Linda

Hoi Nori en Fred,

Vanaf een lekker zonnig eiland (helaas alweer de laatste dagen) lees ik jullie verslagen weer met veel plezier. Ben
Zoals altijd nieuwsgierig naar de foto's. wij gaan ook nog even genieten van onze laatste zonnestralen.

Groetjes Linda

Caroline

Hoi Fred en Nori,

Ik hoor het al, jullie hebben nog veel werk te verzetten tijdens je vakantie. Bekeer die luie kerels eens!!! De vrouwen zullen jullie dankbaar zijn als jullie je vakantie verlengen en wat ontwikkelingshulp verlenen op dat gebied.
veel plezier en succes.
Caroline

Saskia Elias

Hoi Mevrouw Prasing,

enorm op de valreep, maar sinds gisteren aangenomen bij de Yacht Club Lelystad met enorme hulp van Anouk!! Van der Valk, Chez Alexander en Jan Tabak hebben tot vorige week herhaaldelijk bellen mailen langsgaan etc niks van zich laten horen. Maar gelukkig alsnog de deadline gehaald!

geniet nog lekker van jullie vakantie!! super mooie verhalen en tot op mijn verjaardag de 31e;)

groetjes Saskia

Marjo

Tjonge jonge, die kerels zijn ook overal hetzelfde, Fred zal zich wel lekker thuis voelen :))

Rob van der Waal

Hoi Fred en Nori,

Ook de verhalen over deze reis volg ik weer met veel plezier!!

Groetjes van Rob

Nori

Hee Rob, leuk van je te horen en fijn dat je weer met ons meereist!
Saskia, wat maak je me ontzettend gelukkig met je bericht!!!! Nu nog even doorzetten die laatste maanden en dan kan ik je in juli feliciteren met je diploma!
Ja Marjo, das mooi gezegd, want inderdaad wat voelt ie zich hier thuis!!!!
En Caroline, ik zou willen dat we hier nog langer konden blijven om die kerels eens aan het werk te zetten, maar ik ben bang dat dat onbegonnen werk is. Ze hebben het veel te druk met qatkauwen en hangen. Als ze dan al eens een arm optillen dan is het om een biertje naar hun mond te brengen.
Linda: geniet nog lekker van je laatste dagen daar op Lanzarote.
Nel: ik zou het zeker op je lijstje zetten!
Irma: leuk dat je ook weer reageert!
Nou groetjes allemaal weer
Fred & Nori

Ronald

Zo globetrotters jullie beleven weer een bijzondere trip.
Jullie verhalen zijn weer een plezier om te lezen, kan niet wachten op de volgende. Mis alleen de foto's?

Groet uit een bewolkt en fris Almere.