Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Arba Minch

Hoi luitjes,

Bedankt voor alle reacties. We zijn al blij dat we zo af en toe kunnen internetten maar het uploaden van foto's zal niet lukken, daarvoor is het allemaal te langzaam. Ik zal zo hier en daar ook wel wat letters missen want ik moet steeds op het toetsenbord rammen.

We zijn dus aan de zuidelijke ronde begonnen en zijn gisteren voor 3 nachten in Arba Minch aangekomen. Prachtig gelegen hotel met een terras met uitzicht op de 2 meren Lake Abaya en Lake Chamo met daartussen de Bridge of God. Het is hier erg groen en bergachtig. Heerlijk om even in alle stilte bij te komen. Vanaf het terras kijken we op een stukje regenwoud, een van de weinigen inEthiopie. We rijden sinds gisteren in landcruisers en dat is na de bus toch even wat anders. Hebben al diverse malen door rivieren moeten ploeteren, dus we krijgen wel een idee dat in de regentijd de wegen onberijdbaar zijn.

Vanochtend zijn we de bergen in gereden om een van de minderheden te bezoeken, de Dorsi. Dezeethnische groep leeft op 2.900 meter hoogte in hutjesvan bamboe en bananenblad waarbij de hutjes de vorm hebben van een olifantenkop maar zonder de oren en de slurf. De huttenkunnen wel 9 meter hoog worden. Dat doen ze omdat termieten aan de onderkant de hutten afknabbelen en deze dus elk jaar lager en lager worden. Met9 meter heb je dus een aantal jaren te gaan. Om de zoveel tijd wordt dan de deuropening opnieuw uitgesneden. Heel bijzonder. We zijn nog naar een weekmarkt van de Dorsi geweest en hebben de hele tijd horden kinderen achter ons aan gehad die ons van alles wilden verkopen . We kregen ze niet weg. In een traditioneel dorp hebben we nog een dansvoorstelling bijgewoond waarbij de krijgers hun rituele dansen uitvoeren. Erg mooi om te zien maar het allerleukste was eigenlijk de zeer jonge kinderen die ook spontaan meedansten. Anders dan in het noorden waarbij de schouderpartijen worden gebruikt voor de dans worden hier de heupen gebruikt. Onderweg voeren de kinderen deze dans ook al uit als we met de jeeps voorbijrijden. Een erg schattig gezicht.

We hebben het tot nog toe droog gehouden, dus Ina en Herman, wij hopen dat dit ook zo blijft.

Morgen gaan we een boottocht over het meer maken (hippo's en krokodillen) en daarna gaan we een soort gamedrive houden over de savanne in de hoop dat we zebra's e.d. zien.

Ik ga weer stoppen want we moeten zo verder.

Groetjes en liefs, Nori & Fred

Reacties

Reacties

Marjo

Fantastisch mooi reisverhaal Fred en Nori, maar ik wil jullie niet mijn geweldige reisverhaal van vandaag ontnemen, dus bij deze:
Komende vanuit Amsterdam, zie ik rijdend op de A6, rechts van mij een parachtig stuk jonge natuur. Terwijl aan mijn andere zijde het Weerwater te zien is, waar de sky-line van Almere Stad in dit bijzondere meer spiegelt. Genietend van al dit moois met een flauw zonnetje in mijn gezicht, rijd ik verder richting de jonge dynamische binnenstad. Het winkelcentrum van Almere Stad overvalt mij door haar schoonheid. Het winkelhart van Almere is futuristisch gebouwd op een heuvel "het Citatel". Geen natuurlijke heuvel, maar een giga parkeergarage onder dit winkelcentrum. De harde wind blaast je automatisch richting Weerwater. Staande aan het Weerwater, dat ik nu aan de andere kant mag aanschouwen, zie ik een mysterieuze rode zon in dit prachtige meer ondergaan. Zo blij dat ik deze dag weer in Almere mocht zijn :)

Geniet nog even van jullie reis en zorg goed voor elkaar. Liefs, Marjo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!