Onze eerste dag op Bali

Na best goed geslapen te hebben, zijn we vanmorgen om half 9 gaan ontbijten (Nori met een Indonesian style breakfast oftewel Nasi goreng!). Daarna op ons gemak naar het strand, waar we heerlijk op een zonnebedje hebben gelegen onder het genot van een overheerlijk fruitsapje gemaakt van mango, banaan, ananas, watermeloen en sinaasappel.....

Na het zonnen moest er natuurlijk weer gegeten worden en hebben we met de voetjes in het zand op het Balinese strand genoten van een garnalensalade en Nori ging weer aan de rijst met Gado gado..... een Bintang erbij en weer was het helemaal lekker.

Om 15.00 uur moesten we klaarstaan voor ons hotel omdat we daar met een taxichauffeur hadden afgesproken die ons naar Tana Lot zou brengen, op zijn aanraden zijn we onderweg ook nog gestopt bij Mengwi een tempelcomplex wat in de 18e eeuw voor de koninklijke familie is opgericht. Erg leuk om te zien en wat een rust......

Om ca. 16.00 uur waren we bij Tana Lot. Fred vond er vrijwel niets meer van 20 jaar geleden toen hij hier met zijn moeder was. Nu allemaal souvenirsstalletjes en een keurig geplaveide weg erom heen. Eerst het kleine tempelcomplex Pura Batu Bolong bezocht, dit betekent Tempel van de geperforeerde steen, dit omdat het water er dwars doorheen gaat....

Verder gelopen naar Tana Lot (Tempel van het land in de zee), dit was veel groter en ook veel drukker met toeristen.... Daar een terras opgezocht en onder het genot van een Bintang naar de zonsondergang gekeken, die werkelijk prachtig was. Ik zal straks proberen om er een foto van te plaatsen.

Na het tempelbezoek weer door het drukke stadsverkeer terug gereden naar ons hotel en daar lekker makkelijk gedaan en een plaatsje gezocht in het restaurant van ons hotel. Daar heeft Nori weer rijst! met undang goreng (gebakken garnalen) gegeten en Fred dit keer ook rijst, maar dan met chicken sweet & sour.

Als nagerecht geflambeerde bananen met honing, ja dat ging er allemaal soepeltjes in. Nu dus even de site bijgewerkt en straks nog even proberen wat foto's te uploaden en dan is het alweer tijd om te gaan slapen. Morgen gaat om 7 uur het wekkertje weer af en worden we weer gehaald door Ketut, onze taxichauffeur en gaan we de hele dag weer met hem op pad. Onder andere Ubud staat op het programma.

Welterusten en misschien tot morgen,