Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Wolowaru - Jopu - Moni

Vanmorgen zijn we om 9 uur op pad gegaan. We hebben een mooie tocht door de bergen gemaakt, op weg naar de Kelimutu vulkaan. We hebben een lunchstop gemaakt in Wolowaru, waar de nonnetjes voor ons heerlijk hebben gekookt. We mochten ook foto's van deze goedlachse dames maken.

In Jopu was onze volgende stop waar we een traditioneel dorp met dito huizen hebben bezocht. In huis was het wel donker, m aar heerlijk koel. De middelste dochter van 9 kinderen sprak vrij goed Engels een heeft ons het leven daar uitgelegd. Vooral de hele rite om een pasgeboren baby van de Chief was behoorlijk indrukwekkend! Wat ze allemaal niet doen om dat kind aan het janken te krijgen, dat is niet te geloven! Dat varieert van voeren met tabak en hoog wegleggen in de hut tot rondjes om de hut heen sjouwen met het kind door een soort van medicijnman. Wanneer het kind niet huilt is het maar een watje en is het allemaal niet goed...... jaja, volgens mij gaat zo'n kind altijd wel huilen, al denk ik zelf dat er wel makkelijkere manieren zijn om een kind aan het huilen te krijgen. Mocht echter toch het kind niet huilen, dan wordt de tweede zoon automatisch de opvolger, maar het stomme is dat hij dan al die rituelen niet hoeft te ondergaan.

Nu zijn we in Moni, waar we slapen in de Kelimutu-eco lodge. Het is hier werkelijk schitterend! Gelegen aan een rivier, mooi aangelegde tuin en prachtige kamers, oké ze zijn niet groot en je kunt je kont er nauwelijks keren, maar oooh zo mooi. De douche en het toilet zijn aan de kamer aangebouwd door middel van een muurtje, maar verder sta je gewoon in de buitenlucht te douchen en te ........

Nu gaan we even eten en dan gauw naar bed, want morgen gaat om half 4 het wekkertje omdat we om half 5 worden opgehaald om naar de 3 kratermeren van de Kelimutu vulkaan te gaan.

Xx Fred & Nori