Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Riung

Halo,

Nee, ik heb geen typfoutje gemaakt, maar zo schrijven ze hier hallo. Vandaag mochten we uitslapen en zijn we om 9 uur al lopend vertrokken naar de haven van Riung, nu moeten jullie niet denken dat het een enorme haven is, want dat is niet zo. Het bestaat eigenlijk alleen maar uit een grote steiger waar een stuk of 5 bootjes aan liggen. Die steiger is er een aantal jaren geleden wel neergelegd toen de Sail Indonesia hier werd gehouden. Waarom men toen voor zo'n klein dorpje als Riung heeft gekozen is mij niet helemaal duidelijk.

Daar aan die steiger dus op een bootje gestapt en als eerste naar een eilandje gevaren, waar we de Kalongs hebben zien hangen en vliegen (vliegende honden). Een prachtig gezicht om te zien. En wat een schattige koppies hebben die beestjes!

Daarna het eerste eilandje aangedaan, waar we heerlijk hebben gesnorkeld en ook genoten hebben van een vis barbecue die voor ons met de onderweg vers gevangen vis werd gemaakt. Echt smullen...... gelukkig houden wij van lekker eten.....

Na de lunch nog naar een ander eilandje hier gevaren in het natuurpark Pula Tutjuh Belas en daar ook weer heerlijk gesnorkeld. Prachtige vissen en koraal gezien.

Net ons even heerlijk opgefrist onder de lauwe douche en dan gaan we zo maar weer eens eten, want van al dat snorkelen krijg je toch best honger ;-)

Sampei Jumpa!

Fred & Nori