Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Riung - Soa - Bajawa

Vanmorgen zijn we na het ontbijt om 9.00 uur vertrokken. De weg was slecht en hobbelig en we moesten een aantal keren de bus uit omdat de weg dan zo slecht en omhoog was dat de bus met al dat gewicht van ons niet verder kon.

Wij vonden dat natuurlijk helemaal niet erg, want na een aantal uur door elkaar geschud te zijn, vonden we een wandeling ook wel zo prettig. Ook vonden we het heerlijk om door het prachtige bamboebos te lopen. Dat de weg slecht was bleek wel uit het feit dat een aantal mensen in onze groep (die niet op wandelschoenen liepen, maar op sandalen) onderuit is gegaan en best een behoorlijke smakkerd hebben gemaakt, met diverse schaafwonden tot gevolg.

De warmwaterbronnen van Soa (tja, hoe verzinnen ze die naam.....) waren werkelijk een lust voor het oog en lijf. Want oh, wat was dat warme water toch lekker, zeker voor al die door elkaar gehusselde ledematen.

Nu zitten we in Bajawa in hotel Edelweiss... Het is een schattig hotelletje en we hebben hier zelfs wifi zodat we de boel weer eens kunnen bijwerken, maar dat hebben jullie vast al gemerkt ;-)

We kijken uit op de Inieri vulkaan die zo'n 2150m hoog is, wij zitten hier zelf op zo'n 1200m wat inhoudt dat we weer eens koel kunnen slapen.

We hebben net heerlijk gegeten in restaurant Ditos, waar we hebben gesmuld hebben van Gado-gado, saté babi, saté ayam en nasi goreng daging sapi...... jamjam, genieten hoor!

Nu nog even een kopje koffie en thee op bed, dit verhaal even op de site zetten, nog een paar foto's proberen te uploaden en dan slapen, want morgenochtend worden we om kwart voor 7 verwacht bij het ontbijt en om half 8 starten we dan weer met een flinke wandeling langs diverse traditionele dorpen, maar daarover morgen meer.

Voor nu welterusten en tot morgen,

Fred & Nori

christine

leuk hoor om jullie zo te volgen

Nori

en wij vinden het leuk om berichtjes vanuit Nederland te krijgen. Tnx

Marjo

ik wil jullie niet horen klagen over hobbelende en bobbelende wegen hoor. Ik zit hier super verkouden in een regenachtig Nederland, dat is pas zielig en vervelend en naar en al helemaal niet leuk :)

Nel

Leuk weer om te lezen, ga zo door