Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Komodo-Rinca-Bima

Komodo- Rinca - Pulau Kalong-Bima

Op woensdag 8 augustus jl. zijn we om 9 uur vertrokken uit de haven van labuan bajo. Een leuke boot waar we ook twee nachten op gaan slapen. Heerlijk gesnorkeld, prachtige vissen en koraal gezien. Een lekker relaxed dagje. Aan het eind van de dag een wandeling gemaakt over Rinca, was best aardig, maar spectaculair is anders...... De wilde varanen die we zouden zien, waren zo mak als een lammetje. Na de wandeling de kok aan boord even geholpen met de inktvis snijden. Wat een klein keukentje en niet allemaal HCCAP ;-)

Ze bereiden daar echter allemaal fantastische gerechten...... voor het eerst in een 1.000.000 sterren hotel geslapen. Wat een prachtige sterrenhemel hebben we gezien. Ook nog uitleg gekregen over de diverse sterren en het -stelsel zoals o.a. de melkweg en mars.

De volgende ochtend gingen om half 6 de motoren alweer draaien en hebben we een prachtige zonsopkomst gezien. Helaas hadden we op dat moment even geen camera bij de hand, dus die foto moesten we maar in ons geheugen maken.

Om half 8 aangekomen bij het eiland Komodo en daar een wandeling over het eiland gemaakt. Dit keer wel de in het wild levende varanen gezien en wat zijn het toch een smerige beesten! Het was een mooie wandeling, o.a. geelkuifkakatoes, wilde herten, een soort everzwijnen en een baby varaan gezien.

Nadat we hadden gewandeld een klein stukje gevaren en bij Didar Dari een klein onbewoond eilandje gesnorkeld, ook hier was het weer adembenemend.

Tegen de avond zijn we voor anker gegaan bij pulau Kalong oftewel het eiland van de vliegende honden. Daar het uitvliegen van de Kalongs gezien zodra de zon onder ging. De zonsondergang was hier ook erg mooi en we hebben letterlijk de zon in de zee zien zakken.

Ook vannacht weer geslapen in ons veel sterrenhotel. Nu nog mooier dan gisteren en dit keer heeft Fred zelfs zijn eigen sterrenbeeld kunnen ontdekken.

Ook de volgende dag draaiden de motoren weer om 6 uur. Wij konden lekker blijven liggen en op het geronk van de dieselmotor hebben we lekker nog even liggen doezelen. Om 8 uur werden de verse pancakes geserveerd.

Om 9 uur weer even voor anker om te snorkelen, ik val weer in herhaling, maar ook dit was weer prachtig. Om kwart voor 12 moesten we al gaan lunchen omdat we daarna op open water zouden komen en de zee wat omstuimiger zou worden. Het was weer geweldig wat de boys uit dat kleine keukentje hebben getoverd. Toen moesten we verplicht een poosje aan dek doorbrengen, om uiteindelijk om half 3 aan te komen in Sape. We hebben dus inmiddels de nusa tengara Timor oftewel de oostelijke zuidoostelijke eilanden verlaten. In Sape stond de bus al op ons te wachten en konden we op weg naar Bima, waar we nu zijn. Op dit moment zijn we dus in de nusa tengara barat oftewel de westelijke zuidoostelijke eilanden.

We hebben net gegeten, heerlijk udang asam pedis, nasi isitas en gado-gado. In dit plaatsje is men duidelijk niet zo op de toerist ingespeeld en is het eten meteen een stuk scherper, maar dat vinden wij juist lekker......

Nou luitjes dit was het weer even voor nu, wij gaan zo ondertussen ons bedje opzoeken want morgenochtend om kwart voor 7 worden we alweer voor het ontbijt verwacht. Dan staat ons een lange reisdag te wachten en we hopen tegen de avond aan te komen in Sumbawa Besar.

Liefs,

Fred & Nori

christine

volgens mij zijn jullie niet zeeziek geworden anders had ik het wel gelezen wat is daar eigenlijk de temp?

Nori

Nee we zijn inderdaad niet zeeziek geworden. De temp ligt gemiddeld rond de 30 graden meestal met zon maar soms bewolkt

Njola

Geweldig om zo onder de sterren te slapen. En die zonsopkomst zal je vast wel bijblijven!!!

Zeker weten Njola!!!!!

Anita v.H.

Goh, wat zien jullie daar verschrikkelijk veel en prachtige dingen maken jullie mee.

Everliene

Nori, hoor je de motor nog pruttelen?? Ik wel als ik hieraan terug denk. Super allemaal he?

Nori

Ja we maken hier super veel mee en Eef, op het gepruttel van de motor heb ik heerlijk geslapen!