Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

16-18 augustus Gili Meno

Donderdag 16 augustus

Om 6 uur liep de wekker af omdat wij graag naar de zonsopgang wilde kijken. Aangekomen op het strand, bleek dat we de wekker toch nog een half uurtje eerder hadden moeten zetten. Het was wel aardig, maar niet echt heel mooi....Morgenochtend nog maar een keer proberen.

Verder hebben we vandaag niet zo heel veel gedaan. Lekker op een bedje aan het strand gelegen, een beetje geluncht, veel gelezen, het zout van ons afgespoeld onder de douche en nu weer languit in zo'n hutje op palen aan zee met een Mojito.

Straks maar eens een menukaart vragen en kijken wat we nu weer eens gaan eten ;-)

Vrijdag 17 augustus

Om half 6 vanochtend een nieuwe poging gewaagd om de zon op te zien komen. Dit keer was ie ook mooi, maar eigenlijk zijn we tot de conclusie gekomen dat ie gisteren minimaal net zo mooi was. Toch weer mooie plaatjes gemaakt, waarvan de facebookers al mee hebben kunnen genieten.

Nog even een uurtje terug naar bed en om kwart voor 8 liep de wekker weer af. Na het ontbijt met de glasbodemboot op pad om schildpadden te spotten en dat is gelukt! We hebben er zeker een stuk of 10 variërend van groot tot heel groot gezien. Een paar hebben we door de bodem van de boot kunnen zien en een aantal door ons eigen duikbrilletje. Fred heeft zelfs een poosje achter een schildpad aan kunnen zwemmen, zonder dat deze zoiets had, van wat is dat een rare vis die achter me aanzwemt. Prachtig om die dieren in het wild te zien zwemmen. Zo gracieus! Verder nog wat koraal gezien en weer veel verschillende vissen, maar dat was allemaal niet zo mooi als bij Komodo of bij Rinca.

Nadat we weer terug waren bij het hotel nog even heerlijk in zon gelegen tot aan de lunch. Na de lunch naar de schildpadjes hatchery, waar de kleine schildpadjes worden verzorgd totdat ze weer uitgezet kunnen worden in zee. Ik had het geluk dat er al een aantal zo ver waren en daarom mocht ik er eentje uitzetten. Natuurlijk moest deze ook een naam krijgen en we hebben hem Freddy the turtle genoemd.

Eerst wat foto's met het schattige beestje gemaakt en toen was het op Independence Day tijd voor de kleine Freddy om het ruime sop te kiezen. Hij zwaaide nog even gedag met zijn kleine pootje en ging toen op zoek naar zijn familie.

Ik vond het heel bijzonder om zo'n beestje in zee uit te mogen zetten en volgens de eigenaresse van de hatchery moet deze het zo goed als zeker gaan redden omdat hij groot genoeg is (ruim 6 maanden). In de hatchery zaten ook schildpadjes van zo'n twee dagen oud, die waren ook zo schattig om te zien, mooi oh, zo klein..... ik begrijp dat 80% daarvan voortijdig wordt opgegeten door meeuwen en andere roofvogels. Daarom hebben ze dit project in het leven geroepen om zo de schilpadstand in zee weer op een normaal peil te krijgen.

Nu zitten we weer bij Mallias en gaan zo weer een lekkere cocktail uitzoeken, dan maar weer eens bedenken wat we moeten gaan eten en verder gewoon heel erg genieten!

Zaterdag 18 augustus

Vandaag alweer de laatste dag hier op Gili Meno. Lekker een dagje luieren, een beetje zwemmen, zonnen en lezen. Nu even een gezond sapje in het restaurant van ons hotel. Vanavond met z'n allen bbqen op het stranden dan nemen wij afscheid van de groep die morgen allemaal naar Nederland vliegen en wij gaan ons dan opmaken voor onze laatste dagen op Lombok in Sengiggi.

Net nog even met Tonny en Jolanda nog een schildpadje in zee uitgezet: Tojo, deze kan mooi Freddy gezelschap houden ;-) Zij vonden het ook helemaal leuk om te doen en zo'n beestje de kans te geven om te overleven.

Nel, wat leuk dat je het allemaal voorleest aan Henk. Wij zouden zeggen wanneer je dit stuk Indonesië nog niet hebt gedaan, DOEN!!! Het is voor het grootste deel nog prachtig ongerept en je zult er zeker een hoop van toen herkennen (ik kan me nog herinneren toen ik bij de Makro werkte dat je er naar toe ging en hoe enthousiast je toen terugkwam).

Iedereen de groetjes vanuit dit prachtige eiland,

Liefs,

Fred & Nori

Tonny en Jolanda

Hallo lieve Fred en Nori,
Wij zitten nu bij de starbucks te genieten van ons eerste bakje koffie, mmmm. Jullie nog hele fijne dagen toegewenst, geniet er maar lekker van. Wij moeten nog ff wachten en dan vertrekken we naar Amsterdam. Nogmaals heel veel plezier en een dikke smok van ons, To en Jo

Tonny en Jolanda

En nogmaals bedankt, we vonden het superleuk met jullie.

Fred & Nori

Hai Tonny en Jolanda,

Dank voor jullie lieve bericht. Wij vonden het ook heel gezellig met jullie en we gaan vast nog eens afspreken. Zeker nu de "broers"elkaar gevonden hebben.
Jullie een hele goede terugreis gewenst!
Liefs, Fred & Nori