Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Sengiggi

Hallo daar zijn we weer,

Vandaag is het Idul Fitri, oftewel het Suikerfeest, eind van de Ramadan. Alle moslims lopen in nieuwe kleren en het is feest met de hele familie en er wordt vooral veel gegeten...... Ook veel winkels zijn vandaag gesloten.

De planning was om vanmorgen om 9 uur van Gili Meno te vertrekken, maar door het Idul Fitri ging dat niet lukken. Er moest namelijk eerst nog gebeden worden (ik denk voor een veilige overtocht van die rare Nederlanders ;-)

De boten kwamen slechts een kwartiertje later, dus dat viel reuze mee, maar zenuwachtig dat diverse mensen uit de groep toch waren. Want stel je toch voor dat je je vliegtuig niet haalt wat smiddags om half 3 moet vertrekken.........

Nadat we veilig en wel aan de overkant waren, was het nog een half uurtje naar ons hotel, het Puri Saron, daar hebben ze ons er uitgegooid en wij hebben inwendig toch wel genoten van de wat jaloerse blikken die er werden gewisseld. Gelukkig waren er ook mensen in de groep die ons deze verlening van harte gunnen.Haha we zitten toch in een mooi hotel! Zo mooi hebben we het deze vakantie nog niet eerder gehad.

Nadat we vanmiddag lekker bij het zwembad hebben liggen lezen, zijn we om 17.00 uur met het gratis shuttle busje van het hotel naar het centrum van Sengiggi gegaan. In eerste instantie waren we wat teleurgesteld en hadden we zoiets van is dit nou dat mooie strand......, het was smal, maar vooral erg vervuild! Toch maar verder gelopen en toen werden we beloond met een prachtig breed strand, live muziek en vooral een gezellige bar met cocktails. Bij het genot van een paar heerlijke cocktails hebben we toen genoten van een prachtige zonsondergang op de gunung Agun op Bali. Na de cocktails ook gegeten met onze voetjes in het zand en een heerlijk flesje Hatten rosé.

De terugweg hebben we geheel in stijl van het eiland afgelegd, namelijk in een Ben Hur, die ze hier op Lombok weer Cidomo noemen..... Dat peerd ging overigens af en toe zo hard, dat we het idee hadden zo uit dat karretje te donderen......... Na aanwijzingen van de menner dat we iets verder naar voren moesten zitten ging het een stuk beter en zijn we veilig bij ons hotel aangekomen.

Nu zitten we heerlijk op onze eigen veranda met een lekker kopje thee te genieten van een zeer zwoele avond. Binnen draait de airco op volle toeren, dus het slapen zal ook niet al te moeilijk zijn.

Nou mensen tot gauw maar weer en voor nu slaap lekker,

Liefs,

Fred & Nori