Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Sengiggi 3

Goedenavond allemaal,

voor de trouwe lezers, hier weer een verslag van de onze dag van vandaag:

Vanmorgen zijn we met de taxi op pad gegaan. Eerst naar Rembitan een traditioneel Sasak-dorp waar de rijstschuren (Lumbung) het beeld domineren. Daar een rondleiding gekregen van een Indische jongen, die ook heel goed Nederlands sprak. Om de bevolking te steunen in de coöperatie van het dorpje een paar mooie houten beeldjes gekocht.

Toen doorgereden naar Sade, ook weer een traditioneel Sasak-dorp, alleen groter dan Rembitan. Hier stonden nog meer rijstschuren dan in Rembitan.

Verder doorgereden naar het aan de zuidkust gelegen Kuta, waar we heerlijk in een hutje op palen genoten hebben van het uitzicht op een azuurblauwe zee onder het genot van een Bintang en springrolls...... De plaatselijke jeugd vond het ook erg leuk om bij ons te zitten en hun Engels met ons te oefenen. Dat leverde natuurlijk weer grappige plaatjes op. Zeker toen Fred ook nog eens het traditionele hoofddeksel van één van de jongentjes op moest zetten en ermee op de foto moest.

Het laatste wat we vandaag hebben aangedaan, was de kustplaats Tanjung Aan, met zijn witte stranden. Daar een wandeling gemaakt over het witte strand en mooie plaatjes geschoten van de plaatselijke bevolking die daar in de azuurblauwe zee aan het spartelen waren. Zowel kinderen als volwassenen wilden maar wat graag op de foto.

Toen we terug in ons hotel waren zijn we nog even de andere kant op gelopen langs het zwarte strand. Wat een enorme tegenstelling is dat hier. Zo zwart als het zand hier is...... we zijn alleen maar locals tegen gekomen.... De een nog liever en nog leergieriger dan de ander. De moslimmeisjes vroegen mij de oren van het hoofd en vroegen of ik hen een plezier wilde doen door een foto van hen te maken. Nou dat wilden wij natuurlijk wel. Ik heb ook nog een foto van hen met Fred samen gemaakt en toen stonden er ineens een stuk of 8 mensen op de foto in plaats van drie.... Waar die nou ineens allemaal vandaan kwamen????

Na onze wandeling nog even gezwommen in het zwembad van het hotel en een cocktail genuttigd aan de poolbar. Toen een lekker warm bad genomen want we hadden het toch wel koud gekregen van het hangen in het water terwijl de zon al onder was. Maar de barman had ook zoveel te vertellen dat wij hem niet wilde onderbreken.

Nu zitten we in het restaurant van het hotel omdat we geen zin meer hebben om nog de straat op te gaan. Als we straks gegeten hebben gaan we lekker languit op bed, genieten van ons boek en de beentjes even rust geven die vandaag toch weer de nodige kilometers hebben gelopen.

Tot mails allemaal,

Xxx Fred & Nori

Tonny en Jolanda

Leuk om weer een verslag te lezen, jullie vermaken je nog prima zo te lezen. Wij zijn inmiddels weer een volle dag thuis en de wasmachine draait op volle toeren, de tuin is weer aan de kant, de auto weer schoon. Ach wat toch weer een andere wereld dan waar we geweest zijn, heimwee!!!! Na het vliegen had ik me toch een paar olifantpoten, echt waar. Ik dacht oei komt dit nog goed. Maar onze ouwelullenbed aan het voeteneind omhoog gezet en vanmorgen waren mijn voetjes weer als normaal. Lieve Fred en Nori, geniet er nog maar lekker van, wij gunnen het jullie van harte. Liefs Tonny en Jolanda

Marjo

Nou ik gun het jullie helemaal niet. Het wordt tijd dat jullie weer thuis komen. Potverdorie het is nu wel genoeg geweest. Wat mij betreft hebben jullie genoeg gegeten, gedronken en gezien, dus klaar nu en hup naar huis waar jullie al snel aan de kook gaan voor jullie lieve vrienden. En ja Fred, jij gaat ook koken en niet Nori al het werk laten doen. Genoeg ontspanning gehad dus dat moet lukken. Nee hoor schatjes, geniet nog maar lekker van de laatste dagen daar. Dikke kus.

Jolanda Donk

Wat een leven hebben jullie toch. Dit is het leven waar ik van droom. Noor, geniet er van. Ook voor mij. Het einde is er eerder dan je verwacht. Tot gauw.

Nori

Lieve Jolanda, Tonny, Marjo en Jolanda, dank voor jullie lieve berichtjes en Marjo, Fred verheugt zich al enorm op het feit dat ie voor je mag koken. wij hebben net ontbeten en gaan zo lekker in de zon liggen. Dikke kus en knuffels terug voor jullie

Anita v H.

Nori, het klinkt allemaal ongelooflijk wat jullie doen. Lekker genieten van alles. De prachtige natuur, de leergierige mensen, eten, drinken en ga zo maar door. Leuk om jullie belenissen te lezen !!