Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Van Bandung naar Yogyakarta

Lieve allemaal,

Daar zijn we weer. Vanmorgen werden we om 6.15 uur opgehaald bij ons hotel om vervolgens naar het station van Bandung gebracht te worden. Wij vertrokken vanaf daar naar Yogyakarta een reis die ongeveer 8 uur in beslag heeft genomen.

Tijdens de reis niet zo heel veel geslapen, want er was zo ontzettend veel te zien onderweg. Ook de zwaaiende mensen langs het spoor bleven ons verbazen, want je zou denken dat zij vaak zat zo’n trein langs zien komen, dus waarom zou je dan in godsnaam nog zwaaien……

Om 15.12 uur zijn we aangekomen op het station van Yogyakarta en de chauffeur van Footprint stond alweer keurig met zijn bordje omhoog op ons te wachten. Toen nog een ritje van zo’n anderhalf uur naar ons hotel.

In de gids hadden we gelezen dat het een weinig sfeervol hotel zou zijn, maar niets was minder waar! Een prachtig kleinschalig hotel (35 kamers) een prachtige lobby en een oh zo vriendelijke ontvangst compleet met welkomstdrankje.

Snel naar de kamer en daarna nog even een klein rondje over het terrein voordat het donker werd. Toen al de eerste foto van de Borobodur kunnen maken.

Om half 7 hadden we weer afgesproken in de lobby en zijn we naar de videokamer gegaan om te kijken naar een informatiefilm over de Borobodur die we morgenochtend gaan bezoeken. Nu weten we tenminste al iets over de achtergrond, wat het kijken naar de tekeningen op de muren weer iets vereenvoudigd.

Na de film was het tijd om te gaan eten en omdat we vanmiddag niet zoveel hadden gegeten, hadden we alle vier best trek! Dus maar een voor- hoofd- en nagerecht besteld. Heerlijk gegeten!

Na het eten weer naar de kamer, nu even mijn verhaal schrijven en dan slapen. Morgen krijgen we om vier uur (04.00) een wake-up call en om half vijf moeten we dan klaarstaan. De gids neemt ons dan mee naar de Borobodur voor de zonsopgang, wat als het goed is heel mooi moet zijn……

Voor nu dus welterusten oftewel selamat Tidor!

Liefs,

Fred & Nori

Christine

dat was dan wel een lange rit voor jullie hoop dat het niet te warm was, hoop dat Borobodur de moeite waard is voor jullie

Linda

En heeft de maaltijd gesmaakt slaap lekker en veel plezier morgen xxx