Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Van Pendolo naar Tentena

Vanmorgen zijn we weer om 8 uur vertrokken. Niet met de bus en mr. Anton dit keer, maar met Elly onze gids en de boot. Na een klein stukje varen kwamen we bij het eerste kampong, Tindolo, waar we de waterval, de Kandela, bezocht hebben en thee hebben gedronken bij mensen thuis. Hier werd nog eens aan mij uitgelegd dat ik een Indo ben een combinatie van Nederland en Indonesië, haha alsof ik dat zelf nog niet allang wist…….. ook noemen ze me hier wel gado-gado, wat ook weer slaat op die mix……

Na even door het dorpje te hebben gelopen, konden we even verderop weer op de boot plaatsnemen. Weer een stuk varen over het prachtige Posomeer. Dit Posomeer is wel 35km breed en 16km lang om jullie even een idee van de omvang te geven. Het schijnt op sommige plaatsen zelfs meer dan 600m diep te zijn.

Aangemeerd bij de tweede kampong, Dulumai. Mooi bloemrijk en al helemaal in de startblokken voor 17 augustus, wanneer het hier Onafhankelijkheidsdag is. Vlaggetjes staan al vrolijk te wapperen langs de huizen en later bij het schooltje, waar we kennismaken met de staff en de leraren, mogen we ook binnen kijken en zingen de kinderen voor ons het lied wat zij hebben geleerd. Het klinkt prachtig en de een doet nog harder zijn best dan de ander…….sommigen kijken er ook heel ernstig bij.

In de eerste instantie vinden ze de foto’s nog een beetje eng, maar wanneer de echte waaghalzen al op de foto zijn geweest volgt zo langzamerhand ook de rest.

Nadat de kinderen hebben geholpen de boot weer in het meer te duwen, worden wij lachend door kinderen en docenten uitgezwaaid…… weer een prachtige ervaring!!

Nu hoeven we nog maar zo’n 40 minuten te varen en dan meren we aan bij ons hotel voor de komende twee nachten. Het Tando Bone Resort. Gerund door de Nederlandse Annelies en haar man, welke wij tot nu toe nog niet hebben gezien, maar waar wij van hebben begrepen dat hij Indische is. Een gevalletje grenzeloos verliefd dus…….

Bij het zien van de huisjes worden we spontaan weer een beetje wakker, voor zover dat nodig is dan…. Wat een leuke huisjes!!!!! Zitkamer, keuken, slaapkamer, badkamer, leuke veranda en zwemmen direct vanuit de voordeur. HEERLIJK!!!!

Nadat we hebben geluncht, hebben we dan ook meteen een duik in het meer genomen. Heerlijk verfrissend was dat. Verder heerlijk even een middagje luieren, beetje schrijven lezen en zwemmen…. Elly heeft ons weer gedag gezegd nadat ze het programma voor morgen met ons had doorgenomen. Morgenochtend zien we haar weer. Maar nu RELAX!!!

Liefs,

Fred & Nori

Linda

Zo ben weer helemaal bij, de relax stand is welverdiend,

christine

heerlijk toch ff rustig aan doen
geniet van alles wat je tegen komt
lies christine