Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Dolfijnen spotten

Hallo allemaal,

Vanmorgen ging toch weer vroeg de wekker. Gisteravond zijn onze plannen gewijzigd, wij kregen namelijk te horen dat wij in plaats van de snorkeltoer ook mee konden gaan op de dolfijnentoer, maar dan moesten we wel al om 7 uur vertrekken. Nou, vroege opstaanders als wij zijn, was dat voor ons geen enkel probleem ;-)

Dus zaten wij om half 7 al aan ons ontbijt, weer een lekker bananenpannenkoekje, papaja-sapje dit keer en vol was ons buikje weer…….

Spullen gepakt en vol verwachting op de boot gestapt. Zou ik dan toch echt die dolfijnen van dichtbij te zien krijgen? Fred heeft dit al een paar keer van dichtbij mee mogen maken, maar ik nog nooit.

Na een klein uurtje varen, begon de bemanning van onze boot toch een beetje onrustig te worden en wezen zij in de verte, ik zag in de eerste instantie nog niets, ja, een tweetal boten in de verte… maar verder, echt niets…… Toch voeren wij daarheen en de bootsman gebaarde steeds dat wij toch echt die kant op moesten kijken.

Even later was het zover en ja, hoor, hij had hartstikke gelijk!! Dolfijntjes sprongen op en neer in het water. Opeens waren ze ook dicht bij de boot en als mijn arm lang genoeg zou zijn, zou ik ze zo aan kunnen raken. Prachtig, wat zijn het toch een gracieuze beesten! Zo sierlijk en snel als dat zij door de golven snijden, zo wondermooi om te zien. Het is met recht de kers op de taart van onze toch al oh zo mooie vakantie! Altijd al gehoopt dit schouwspel ooit eens te mogen zien, maar als het dan toch echt gebeurt, sta je wel even met een mond vol tanden……. Dit is toch weer heel anders dan met dolfijnen in gevangenschap zwemmen en hen voeren…… dit zijn wilde dieren en er wordt bij dit soort dolfijnen niet aangeraden om er tussen te gaan zwemmen. Wij hebben ons dus uitsluitend beperkt tot heel veel filmen, foto’s maken en vooral genieten van het schouwspel wat zich voor onze ogen afspeelde.

Nadat de dolfijnen een tijd langs onze boot hadden gezwommen, ze schijnen de golven veroorzaakt door de motoren achter de boot, fijn te vinden, kregen zij er blijkbaar genoeg van en weg waren ze. In de verte konden we er nog een aantal zien springen en tuimelen. De kapitein vond het toen ook genoeg en zei dat we nog naar een snorkelplaats zouden gaan. Dus wij weer van de voorpunt van de boot af en de kapitein gaf direct gas!

Bij ons huisrif aangekomen zijn wij weer gaan snorkelen en ook hier werden wij weer getrakteerd op een paar prachtige zeeschildpadden en natuurlijk niet te vergeten de clownsfish (Nemo) en allerlei ander mooi gekleurd koraal en visjes.

Na dit alles weer terug naar ons hotel en de rest van de dag een beetje geluierd en gelezen. Weer genoten van een perfecte lunch, wat kunnen die meiden toch koken! En daarna weer uitbuiken op een bedje met uitzicht op het rif.

Kortom: het was een perfecte dag en wat genieten we!!!!

Liefs,

Fred & Nori

Trudy

Wat een prachtige en afwisselende reis maken jullie toch. Het is zo leuk om al die enthousiaste verhalen te lezen. Soms laat ik het er even bij zitten, want voor ons zijn het ook drukke tijden. Donderdag verhuizen en al die voorbereidingen ...
Geniet er nog van!

Nori