Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Weer thuis!

Hallo allemaal,

Daar zijn wij weer. Na een reis van ruim 35 uur, hebben we vannacht weer heerlijk in ons eigen bed geslapen.

Op 22 augustus om 06.00 uur Nederlandse tijd, werden wij opgehaald bij ons resort op de Bunaken. De speedboot lag al keurig voor ons klaar en de tassen hadden ze al ingeladen. Een klein half uur varen naar de haven van Manado. Daar stonden de eigenaren, de Nederlandse Jochem en de Indonesische Angelina, van ons resort ons al op te wachten met het 8-persoons busje. Angelina zat achter het stuur en nu is ons Bahasa Indonesia niet voldoende om de soms door haar geuite krachttermen volledig te kunnen vertalen, maar aan de toon en aan het knetterdrukke verkeer in de straten van Manado konden wij ons daar wel een voorstelling van maken.

De incheck in Manado ging vrij vlotjes, al konden zij ons de instapkaarten voor de overige vluchten niet geven. Die moesten we dan in Jakarta ophalen. De vlucht naar Jakarta ging ook vrij soepel, maar eenmaal in Jakarta, begon het lange wachten. We moesten daar zo’n 6 uur wachten voordat wij met de volgende vlucht naar Abu Dhabi konden gaan. Nu hadden wij nog wat IDR (Indonesia Rupiah) over dus dat zou geen probleem moeten zijn. Dus eerst maar getracht de instapkaarten te bemachtigen. Nou, dat werd even een dingetje. Eerst naar de balie van Garuda (met wie wij naar Jakarta waren gevlogen) en daar gevraagd waar wij dan moesten zijn voor de instapkaarten. Na ca. een keer of vier van hot naar her te zijn verwezen, uiteindelijk toch bij de juiste balie terecht gekomen, daar te horen kregen dat wij wel geduld moesten hebben omdat deze pas over 2 uur open zou gaan. Oeps…… daar gaat mijn zuivere shoptijd ;-)

Dus eerst maar naar de Starbucks en daar een heerlijke macchiato caramel gescoord. Na twee uur weer terug naar de Etihad balie en daar kregen we te horen dat wij toch echt in de gewone rij moesten gaan staan, ook al ging het alleen om de instapkaarten. Uiteindelijk na heel lief gekeken te hebben bij de klantenservice van Etihad mochten wij dan toch in een andere rij met maar 1 wachtende voor ons gaan staan en hebben wij onze instapkaarten naar Abu Dhabi en vandaar naar Amsterdam gekregen. Nu konden wij door de douane en gaan shoppen, want tja, al die overgebleven rupia’s konden wij toch niet mee naar huis nemen.

Leuke souvenirs gescoord en toen waren alle rupia’s op en konden wij met een gerust hart instappen. Om 19.30 uur ging het vliegtuig vanuit Jakarta naar Ab Dhabi (ca. 8 uur vliegen), dat ging ook allemaal weer verder vlotjes, dus op 23 augustus om ca. 03.30 Nederlandse tijd waren wij in Abu Dhabi.

In Abu Dhabi moesten wij weer geduld hebben want ons toestel zou pas om 7.30 uur Nederlandse tijd vertrekken. Om 14.30 uur zijn we daarna geland op Schiphol, maar toen waren wij er nog niet! De NS vind het namelijk fijn om in de vakantietijd aan het spoor te werken, de spoorbrug bij Muiderberg te verplaatsen, dus in Weesp overgestapt op de bus en vandaar uit naar Muziekwijk in Almere. Van daar is Fred naar huis gelopen om de auto te halen. Daarna kwam hij mij met de tassen halen, behalve de tas van Fred, want die was op de een of andere manier niet aangekomen……… dus daar moesten wij op Schiphol ook nog melding van maken (inmiddels zijn wij gebeld dat de tas boven water is en dat die vanavond zal worden afgeleverd)…….. uiteindelijk waren we zo rond 17.30 weer in huis en toen waren we het wel even zat! Maar na een verkwikkende douche zijn we naar Elaine bij Bregje gegaan want zij moest werken, met Ryanne afgesproken dat zij daar ook heen zou komen. Daar heerlijk gegeten en de meiden even geknuffeld en dan is het toch fijn om hen na 5 weken weer in de armen te kunnen sluiten!

Wij kijken weer terug op een fantastische reis! Vandaag nog 1 dag vrij en vanaf donderdag begint het werkende leven weer.

Dank jullie wel allemaal voor de leuke, lieve, hartverwarmende, gekke en grappige reacties die wij mochten ontvangen. Het is altijd leuk te weten dat onze verhalen gelezen worden en dat jullie op die manier een klein beetje met ons meereizen.

Voor nu zeggen wij de groetjes en tot onze volgende grote reis!!

Liefs,

Fred & Nori

Christine

Dank jullie wel voor de leuke verhalen en de dingen die jullie hebben meegemaakt en wij ervan mee mochten genieten
Op naar jullie volgende reis en we genieten weer graag mee
Bedankt????

Ella

Welkom thuis!
Ik heb weer genoten van jullie reisbrieven. Bijzonder.
Zo leuk dat ik op de meeste plaatsen geweest ben en zulke andere ervaringen gehad heb. Maar ja, jullie reizen wel wat luxer.....En wij zijn gepensioneerde backpackers!
Die nachtboot van Togean naar Gerontalo (noord sulawesi) kun je ook beter maar overslaan. wat een toestand!

Nel

Wederom bedankt voor de leuke verhalen , en het maakt inderdaad niet uit wie het schrijft, ze zijn allemaal leuk.
En nu maar wachten op de volgende reis, werkse en ook een mooie tijd gewoon in Almere