Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Bangkok dag 2

Dag 4, 18 juli 2017

Bangkok

Vanmorgen om half 6 op, 6 uur aan het ontbijt en om half 7 de taxi in om naar ABC-travel te gaan. We gaan vandaag namelijk fietsen door Bangkok. We kwamen terecht bij de Nederlander Michiel Hoes, ja, heel ver weg familie van……. En die zou ons een stukje Bangkok laten zien.

Geweldig hoe we al links fietsend door het drukke verkeer, soms uit veiligheid maar over de stoep, om dan vervolgens dwars door een markt heen te fietsen. Al roepend Sawadee Khah en Fred moest roepen Sawadee Krab, wat zoveel betekent als goedendag. Khah is dan de vrouwelijke vorm en Krab de mannelijke.

Het fietsen was echt geweldig, wat hebben we veel gezien, geroken en geproefd! We hebben echt het idee dat we een stukje van het originele Thaise sfeertje hebben kunnen meepakken. Vooral het stukje buitengebied over smalle betonnen op palen gebouwde weggetjes (als je niet oplet val je dus gewoon in het water) was erg leuk om te doen.

Om half 1 waren we weer terug en vanaf ABC-travel de skytrain weer terug richting het hotel genomen. In de Thanon Khaosan weer heerlijk gegeten en vervolgens terug naar het hotel om lekker even te gaan zwemmen en een beetje af te koelen. Dit is een zwembad op het dak van het hotel met uitzicht over Bangkok.

Om 17.00 uur zijn we weer op pad gegaan met de taxi naar de The Dome at Le Bua Statetower om naar de hoogst gelegen skybar ter wereld te gaan. Deze bar ligt op de 64e verdieping. Een cocktail is hier niet goedkoop, maar dan heb je ook wel een prachtig uitzicht. Daar naar de zonsondergang gekeken. Echt magnifiek om te zien.

Na dit schouwspel naar de Thanon Rambuttri om daar heerlijk bij een tentje op straat te eten. Genoten van de green Thai curry, die smaakte zoals ze dat alleen hier kunnen maken.

Toen was het tijd voor….. jawel…. Een massage. Een voetmassage dit keer, waar dan als toetje ook nek en schouders bij mee worden genomen. Hier zijn we een uur lang weer behoorlijk mis…. Euh ik bedoel behandeld……. Hierna voelden we ons weer een beetje als nieuw. Terug in het hotel lekker een frisse douche genomen en nu (23.00 uur) is het toch wel tijd om de gaan slapen. Morgen gaan we de “gewone” bezienswaardigheden maar eens bezoeken, want die hebben we natuurlijk ook hier.

Bai bai,

Fred & Nori

Linda

Ik proef bijna de curry?