Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

De Birma-spoorlijn en omgeving

Vanmorgen stond om 7 uur het ontbijt weer voor ons klaar. Daarna weer de longtailboot in met onze bagage, bij de pier stond Anna ons alweer op te wachten om ons naar de Erawan watervallen te brengen. Deze watervallen bestaan uit 7 verdiepingen, maar naar iedere verdieping is het behoorlijk ver klimmen en klauteren. Wij hebben tot de vijfde verdieping gelopen en toen vonden we het welletjes geweest. Het zweet liep toen inmiddels op plekken waar we dat toch liever niet hebben ;-)

Toen we terug kwamen, stond Anna ons weer op te wachten met een heerlijk koud colaatje, man, man, wat was dat lekker!! Ook had ze inmiddels een lunch voor ons geregeld (om 11.00 uur s morgens). Maar we hebben het ons goed laten smaken!

Na de watervallen zijn we naar Kanchanaburi gereden om daar over een stukje Birma-spoorlijn te lopen en de grot van Tham Krasae te bekijken. In deze grot ook weer een aantal boedhabeelden, waarvan natuurlijk weer een hele grote. Ook moesten we hier van Anna met de koker met genummerde stokjes rammelen, waarna er 1 stokje uit moest vallen, wat dan weer correspondeerde met de voorspelling op een soort van bord. Voor Fred was de voorspelling heel gunstig, voor mij wat minder ?De grot diende in de tweede wereldoorlog ook voor de Japanners als opvang voor krijgsgevangenen, wanneer zij dood gingen, werden zij zo de river Kwae ingegooid. Daarna is de Boeddha als ereteken voor deze doden neergezet.

Het viaduct wat er uitziet alsof het elk moment kan instorten is het Wang Po viaduct. Na de wandeling zijn we zelf op de trein gestapt en zijn wij over de Birma-spoorlijn naar Thakilen gegaan. In de trein kregen we een certificaat van herinnering, opdat deze afschuwelijke gruwelijkheden maar nooit vergeten worden en zeker niet herhaald worden.

In Thakilen stond onze chauffeur alweer op ons te wachten en hebben wij onze weg naar het Royal River Kwae Resort vervolgd.

Daar aangekomen stond er ook weer een heerlijk gekoeld sapje op ons te wachten. Snel spullen naar de kamer en het zwembad in om af te koelen. Na deze koele duik terug naar de kamer om te douchen en om te kleden. Voor het avondeten heerlijk een cocktail gedronken voordat we aan tafel gingen met uitzicht over de river Kwae. Vissen kwamen hoog uit het water om insecten te vangen, heel grappig om te zien.

We hebben genoten van een heerlijk zwoele zomeravond en van het klamme van overdag was niets meer te merken. Geweldig gegeten, spicy maar niet te! Kortom onze dag kan niet meer stuk.

Liefs,Fred & Nori

Nel

Indrukwekkend he dat rijden in de trein over dat beroemde spoor, al vond ik de brug maar klein, toch heel beladen als je daar loopt, ik denk dat jullie dit ook zo ervaren, lekker genieten

Fred & Nori Jonkhart

Zeker Nel. Je verwoord het precies goed! Ook wij vonden die brug maar klein.
Genieten doen we zeker!