Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Op de fiets langs de Watjes van Sukhothai

Een fietstour langs de watjes, zo heten de tempels hier….. Na het ontbijt werden we weggebracht door de eigenaar van het hotel naar het busstation, vandaar met de Songtaew, ook wel een bathbus genoemd, nee niet die van bathman, naar de oude stad Sukhothai.

Een Songtaew is een bus met achterin banken en een dak tegen de regen. De naam is afgeleid van de 2 (in het Thai: song) rijen zitplaatsen. Eenmaal in de oude stad fietsen gehuurd voor wel 30 THB per stuk (ca. 76 cent) voor de hele dag. Dan heb je wel een paar krakkemikkige fietsen, maar ik had wel een roze , maar je hoeft tenminste niet te lopen. Want de afstanden tussen de verschillende Watjes zijn op de fiets goed te doen met die warmte, maar lopend wordt het toch een ander verhaal.

Als eerste naar de Wat Mahatat in het midden van Sukhothai Historical park. Dit vonden wij toch wel een van de mooiste wats die wij vandaag te zien hebben gekregen. Verder nog een heleboel wats in het park bezocht en natuurlijk gefotografeerd, maar of alle foto’s het boek gaan halen…….

Als laatste hebben wij buiten het park de Wat Si Chum (dit betekent tempel van de Bodhi boom) bezocht. De boeddha was vroeger van hout maar is op een gegeven moment afgebrand en daarvoor in de plaats is het huidige beeld gekomen. De boeddha is 11 meter breed en wel 15 meter hoog! Heel indrukwekkend om te zien, wanneer je erbij staat voel je je heel klein!

Inmiddels was het 13.00 uur en onze maagjes begonnen toch wel wat te knorren, dus TripAdvisor geraadpleegd en we bleken vlakbij een leuk restaurantje (Poo) te zitten, waar authentiek Thais voedsel werd geserveerd, nou dat laten we ons geen twee keer zeggen, dus wij erheen en ik moet zeggen….. WOW!! Wat was dat weer lekker! Om je vingers bij op te eten…

Toen onze buikjes weer gevuld waren, een tuktuk aangehouden of eigenlijk meer een brommer met een bak ervoor waar een bankje in zat en terug naar het hotel, het werd wel tijd voor een frisse duik. Om half 5 werden we weer bij de massage verwacht, een voetmassage dit keer, al nemen ze ook altijd je rug, hoofd en armen mee als ze een voetmassage doen. Zouden ze soms bedoelen dat zij die massage met hun voeten geven.

Na al deze vermoeienissen was het wel tijd voor een tukje… Om half 8 zijn we bij ons hotel gaan eten, want ook dit restaurant word hoog genoemd in de lijst van TripAdvisor. Ook weer heerlijk gegeten! Alleen ons toetje, we hadden onszelf een lekkere cocktail beloofd, was iets minder, die van Fred, de pinacolada was lekker, maar mijn blue hawaii, sloeg nergens op. Er was geen blue curaçao in te bekennen. Nu dus op de kamer en ons verhaal schrijven en dan lekker slapen.

Bai bai,

Liefs,Fred & Nori

Marcel ( Njola)

Hoi Fred en Nori

Erg leuk om je reis verslagen te lezen. Zeker op momenten dat het hier budweer is. Ga zo door en nog heeeeeeeeeel veel plezier.

Groetjes Marcel

Nori