Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

In de bergen van Loksado

Een lange reisdag vandaag, weliswaar pas om half 10 op pad, maar ruim vier uur rijden naar de eerste stop. Een heerlijke gado-gado met sateetjes stonden hier op ons te wachten, helaas geen Bintang erbij maar koud water….. Na de lunch een klein stukje gereden om daarna aan boord te gaan van een klotok, een hele lage dit keer, dus we moesten oppassen dat we ons hoofd niet stoten. De uitkomst was om gewoon maar te gaan liggen met de rugzak als hoofdkussen. We hadden de boot voor ons twee dus alle ruimte. Onderweg stapte er nog twee locals aan boord en hun bootjes dreven ook gezellig achter ons aan, dat snapte wij niet helemaal, want ze waren toch met de boot. Maar later zou duidelijk worden waarom zij mee gingen. Al varend door het moeras zagen wij in de verte de waterbuffels al grazen. Toen ons bootje ging aanleggen werd het duidelijk waarom de 2 jongens waren meegevaren. Wij moesten namelijk bij hen in de boot (een soort van smalle kano) stappen om dichterbij de waterbuffels te kunnen komen. Al varend door smalle openingen, waarbij je soms echt het idee had dat we tegen een bamboe hek aan zouden varen, piepte de boot er toch net weer door heen. Stilzitten was geboden want het bootje was zo smal en wiebelig dat we bij een onverhoedse beweging al snel om zouden liggen, gelukkig is dat niet gebeurd. We konden zo dicht bij de waterbuffels komen dat een aantal van hen ons nieuwsgierig aankeek met een blik van wat moeten jullie hier nou? Wij hebben in ieder geval mooie foto’s kunnen maken van de buffels met hun kalfjes die door het water gingen op zoek naar een lekker groen hapje. Na dit bekeken te hebben zijn we weer over gestapt in de grotere boot en weer terug gevaren naar de opstapplaats. Toen mochten we weer zo’n vier uur de auto in en om 19.00 uur lokale tijd zijn we aangekomen in Loksado bij het Mountain Meratus Resort. Een grappig huisje (nr. 4) werd ons toebedeeld, een mooie open badkamer, dus tijdens het douchen konden we naar de sterrenhemel kijken. Nadat we ons hadden opgefrist kwam Guntur ons halen om te gaan eten. Hij bracht ons naar een klein eethuisje, waar we heerlijk gebakken rijst met gebakken vis en groenten hebben gegeten. Ondertussen het programma voor morgen doorgesproken en te horen gekregen dat we om 7 uur ontbijten en om 8 uurvertrekken.

Dus wij zeggen welterusten en gaan gauw slapen!

Fred & Nori

Anita van Houten

Een geweldige dag, zo te lezen ?. En nu ??

Linda

Slaap lekker en morgen weer een mooie dag ?