Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Deel II, Sumatra

Vandaag zijn we begonnen aan deel 2 van onze reis. We laten Kalimantan achter ons en gaan nu naar Sumatra. Een lange reisdag stond er voor vandaag op het programma. Om kwart voor vier waren wij beneden en toen stond de chauffeur al te wachten, dus maar direct naar het vliegveld gereden. Daar kregen wij te horen dat de vlucht naar Jakarta anderhalf uur vertraging had. Pfff hadden ze niet even kunnen waarschuwen dan hadden wij lekker nog wat langer in ons bedje kunnen blijven liggen…. Maar goed, om 7.30 uur dan wel richting Jakarta vertrokken, waar we ook nog eens een poos moesten wachten want ook daar was de vlucht vertraagd en gingen we pas om 12.30 uur de lucht in. Om half 5 zijn we toen na een tussenstop in Medan in Banda Atjeh geland. Tijdens de tussenstop was het wel vreemd te zien dat bij de stewardessen die tot dan toe geen hoofddoek op hadden ineens de hoofddoek opging. Hier in Banda Atjeh leeft men dan ook strikt volgens de Sharia wetten. Ze zijn zelfs bezig om dit ook voor buitenlanders te laten gelden. Het klokje moest ook weer worden aangepast want het tijdsverschil is hier weer 5 uur t.o.v. jullie in Nederland. In Kalimantan was dat 6 uur….. Op de luchthaven stond Iwan al op ons te wachten en hij heeft ons na het doorspreken van het programma voor morgen en een paar tips voor het eten ’s avonds afgezet bij het Padé hotel. Een hotel wat een beetje aandoet als een sultan paleis, maar belangrijker een goede douche en een lekkere ruime kamer heeft. Na de verfrissende douche naar de massage (€ 15 voor 2 personen). Het zwembad hebben we alleen uit de verte gezien en daar zullen we geen gebruik van maken, want morgen gaan we een aantal dingen hier in Atjeh bezoeken en daarna varen we door naar Pulau Weh waar we 5 dagen in de luierstand gaan. ’s Avonds hebben we gegeten bij Mie Razali, waar de jongens geen woord Engels spraken en waar we in ons beste Bahasa Indonesia ons eten en drinken hebben besteld. Iwan had ons al een gerecht aangeraden, mie Tumis en dan konden we kiezen uit undang of ayam en wij hebben de udang (garnaal) gekozen, kortom we hebben heerlijk gegeten, lemon theetje erbij en de maaltijd was compleet! De jongens van het restaurant waren super vriendelijk en wilden heel graag met ons op de foto, dus wij hebben eerlijk gezegd niet zoveel van die Sharia gemerkt, al gebied de eerlijkheid wel te zeggen dat ik me keurig had aangepast en een lange rok aan had. Het afrekenen was helemaal een feest toen bleek dat we wel voor € 4,56 gegeten en gedronken hadden. Daarna natuurlijk de Atjeh koffie gedronken bij Coffee Solong, de koffie die bekend staat om de opgiettechniek van wel een meter hoog, met ook nog iets van koek waar we dan wel € 1,35 voor kwijt waren om jullie even een idee te geven van wat het hier zoal kost. En de koffie met banket waren ook nog eens erg lekker!

Dit was het voor vandaag, nu lekker languit op ons bedje.

Groetjes,

Fred & Nori

Linda

Wat een reis maar deze werd weer beloont met een lekkere massage en heerlijk eten dus alles weer oke??