Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Lembongan, Sanur

Vanmorgen werden wij volgens afgesproken tijd om 9 uur opgehaald en werden wij naar het opstappunt van de boten gebracht. Wij zouden Nusa Lembongan weer gaan verlaten. Vier prachtige dagen met als hoogtepunt natuurlijk de manta’s!!

De overtocht naar Bali verliep nogal chaotisch omdat de Chinezen dit kleine eilandje ook hebben ontdekt en in grote getale (en geloof me het zijn er echt veel!) naar dit kleine eilandje toekomen om vooral bij Devils Tears, een plek waar de zee met grote kracht tegen de rotsen slaat hun selfies te maken. Als ik de info mag geloven zijn er zelfs al doden bij gevallen omdat die sukkels te dicht op de rand gaan staan en daarbij de kracht van de zee onderschatten en het dan raar vinden dat zij in zee worden gesleurd, tja tel dan het feit dat je niet kunt zwemmen er bij op en de ellende is geschied. Als het zo doorgaat denken wij dat het over een paar jaar volledig verpest is hier en dat er grote hekken staan. Nu liggen er al een soort van pretvlonders in zee waar ze dan kunnen opstappen op een banaan of ander ding die dan achter een speedboot hangt en natuurlijk moet ook dat alles weer met de selfiestick vastgelegd worden. Maar goed wij gingen dus richting Bali en ondanks de chaos wisten de mannen van de Firma Rocky ons keurig op de juiste boot en daarna in de juiste taxi en bij het goede hotel weer af te leveren.

Ook in dit hotel lagen de bloemetjes weer op bed en nadat wij geluncht hadden, stond er bij terugkomst op de kamer ook nog een fruitmandje voor ons klaar. Echt heel lief! ’s Middags hebben wij heerlijk een massage opgezocht en alle doorgehobbelde spieren (want op zo’n speedboot klapt de boot lekker steeds op en neer op het water) weer laten kneden. ’s Avonds lekker op het strand uit eten geweest. Wij hebben de specialiteit genomen; een enorme verse visschotel met kreeft, inktvis, redsnapper en reuze gamba’s. Wij vonden natuurlijk dat daar een flesje wijn bij hoorde. Tenslotte was het onze laatste avond, want morgenavond zitten wij alweer in het vliegtuig op weg naar huis. De volgende ochtend ben ik naar de kapper geweest om de grijze haren weer even weg te werken en alleen al voor de hoofdmassage die je bij de wasbeurt krijgt zou je zo een retourtje Bali boeken. HEERLIJK!!! Daarna nog even op het strand gelegen, waarbij wij weer werden opgeschrikt door de aardschokken als gevolg van de aardbeving op Lombok (alweer). Het duurde dit keer vrij lang en omdat wij in de open lucht waren, schrokken wij dit keer niet zo erg als de eerste keer. Daarna zijn we gaan lunchen, terwijl wij daar zaten realiseerden wij ons wel heel goed dat het best bizar is, dat het leven hier gewoon doorgaat, terwijl wij op Lombok keken, waar het een en al dood en verderf is. De mensen daar staan er overigens niet lang bij stil en er zijn al berichten binnen gekomen dat de overheid vanuit Jakarta het ziet als een lokaal probleem en het niet nodig vindt om bij te springen………

Na de lunch zijn we gaan douchen en de koffers gaan inpakken. Om vier uur werden wij weer opgehaald en naar de luchthaven van Denpassar gebracht. Vanuit Denpassar zijn we naar Jakarta gevlogen, om van daaruit weer naar Schiphol te vliegen. De vlucht ging best soepel, ondanks dat wij weer het genoegen hadden om de hele vlucht naar een jankend en krijsend kind te moeten luisteren. Gelukkig bestaan er oordoppen!!!

Wij danken jullie allemaal voor de leuke en lieve berichten die wij tijdens onze reis, maar vooral tijdens de eerste (voor ons dan) aardbeving mochten ontvangen. Toch fijn te weten dat er dan zoveel mensen met ons meeleven. En bedankt voor alle reacties die wij verder op onze fantastische reis mochten ontvangen. Leuk dat jullie met ons mee wilden reizen!!

Heel veel liefs en tot de volgende keer,

Fred & Nori