Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

de drie kratermeren van de Kelimutu vulkaan

Vanmorgen zijn we om half 5 op pad gegaan voor een tocht naar de 3 kratermeren van de Kelimutu vulkaan. Ze hadden beloofd dat de zonsopgang boven de meren werkelijk spectaculair zou zijn, maar dat viel tegen, het was bewolkt, maar af en toe kwam dan toch de zon tevoorschijn en dan was het een prachtig gezicht, dus genoten hebben we toch wel. Er was zelfs gelegenheid om via een ander trapje te lopen en dan vlakbij de rand van zo'n kratermeer te komen, dat hebben we avontuurlijk als we zijn natuurlijk ook gedaan.

Toen het eenmaal licht was een mooie wandeling vanaf de vulkaan naar beneden gemaakt. Onderweg langs cacao,- bananen- en koffieplantages gelopen. Allemaal vriendelijke mensen en kinderen onderweg en wij maar roepen: slemat Pagi oftewel goedemorgen!

Onderaan gekomen stond ons nog een verrassing te wachten, want we moesten op handen en voeten over een 'bruggetje'wat wel bestond uit 5 bamboe palen die over de rivier waren gelegd...... gelukkig hebben we dat goed volbracht J

Terug naar ons hotel: de Kelimutu Crater Lakes Eco Lodge om snel de spullen te pakken en weer een lange reisdag tegemoet te gaan. Als jullie dit lezen, moeten jullie er dus bij denken dat het op dit moment pas 9.15 uur was en wij het gevoel hadden er al een hele dag op te hebben zitten. Het was een lange rit naar Riung met een hoop gehobbel en gebobbel..... maar nu zitten we dat in de missionarispost Pondok SVD Riung. Weer een keurige kamer met een eigen badkamer en zowaar een douche waar ook nog water (weliswaar alleen koud) uit komt!

Helaas was het verder te donker om nog maar iets van het dorpje te zien.

Tot morgen!

Xx Fred & Nori

christine

volgens mij als je weer thuis bent ben je aan vakantie toe haha

Nori

Haha Christine, dat valt mee hoor, we hebben tussendoor genoeg tijd om uit te rusten.....

Ryanne

Ja en ze eet ook zat dus ze heeft iniedergeval de energie om vanalles te ondernemen.. hé mammie? :)