Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Van Kathmandu naar Panauti

Vanmorgen weer heerlijk ontbeten in het voormalig paleis van Kathmandu oftewel het Shanker hotel. Om 9 uur vertrokken met de bus met als einddoel vandaag Panauti. Onderweg gestopt bij 2 heel authentieke dorpjes te weten: Khokana en Lalitput super leuk om door heen te wandelen en natuurlijk weer veel te veel foto's gemaakt.

In Panauti konden we kiezen of we gebruik wilde maken van een homestay of dat we toch naar het hotel gingen. Avontuurlijk als we zijn hebben wij natuurlijk voor de homestay gekozen....... haha toen we aankwamen bij het hotel om de rest van de groep eerst af te zetten waren we erg blij gekozen te hebben voor het logeren bij een familie.... Het lijkt wel of zij allemaal in de Bijlmerflat zitten en wij in een soort van villa...... We zijn op alle mogelijke manieren gezegend, eerst met een witte sjaal van zijde en diverse hindoeïstische tekens en daarna nog door de moeder van de familie, compleet met plakaat rode rijst op ons voorhoofd, appel en nog geld toe. het geld moesten wij zien als zaadje, dus ik zou zeggen laten maar groeien dat geld.

Er zijn nadat de groep had ingecheckt in het hotel zijn nog een paar van de groep langsgekomen en zij zeiden dat wij er erg goed bij zitten in vergelijking met hen, tja dat kost je dan 12 euro extra maar daar heb je dan ook wel wat voor. Het goede daaraan is ook nog dat van de 1200 roepies er 1000 naar de familie gaan waar wij slapen. En dan worden we ook nog helemaal in de watten gelegd. Wat ze hier onder snacks verstaan bleek gewoon een bord eten te zijn.... daarna met de eigenaar van het huis een rondwandeling door de stad gemaakt, errug leuk!!!! Hierbij kwamen we ook weer de groep tegen gekomen die natuurlijk jaloers keken naar onze privégids.

Zometeen gaan we eten, we hebben maar gezegd dat we vegetarisch zijn, want ingewanden enz. lijkt ons niet echt lekker. En de bonen en aardappelen van vanmiddag daarentegen waren erg smakelijk.

Tot zover maar weer, misschien tot morgen,

GroetjesFred & Nori

marjo

ja, kom op, gewoon eten wat de pot schaft. Ingewanden of niet, gewoon doorslikken en bord leeg eten. Of is dat juist onbeleefd daar?

Richard

vegetarisch..?? daar hou ik jullie aan...

Elaine

De regel eten wat de pot schaft geldt niet meer begrijp ik hieruit?

Robin Gehrels

Wat leuk om te lezen zeg! veel plezier nog en laat die geld boom maar groeien op jullie ruggen (hehehe)

linda

Geen YAK soep, YAK thee en YAK brood!!!!!!!
Daar had je je zo op verheugd.

Ronald

Hoi Luitjes, wat is Fred zijn baard al gegroeid zeg in 3 dagen en die oranje tulband staat hem schattig!!!