Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

druk bezig in Pokara

Dacht ik toch echt dat we deze laatste week rustig aan zouden doen., nou niets is minder waar...... Zoals we jullie al hadden laten weten zijn we op 9 november om 4 uur opgestaan voor de zonsopgang in Sarangot, bleekdaar een klim van drie kwartier aan vooraf te gaan voordat wij van 900 meter naar ruim 1.500 meter gestegen waren, Zwetend als een stelletje otters kwamen we boven. Sunrise viel wat tegen omdat het wat bewolkt was en we daardoor de Himalaya niet konden zien. Helaa..... Toch mooie plaatjes kunnen makenvan een opkomend zonnetje.

Terug naar het hotel, ontbeten en toen weer met de taxi naar Devi Fall's waar we over glibberige paden moesten afdalendoor grotten enz. nog een aantal bezienswaardigheden zoals tempels want die hadden we nog niet genoeg gezien waarbij we ook weer moesten klimmen. Tegen de middag vonden we het genoeg en hebben wij ons op een ligbed aan het zwembad gestort en zijn daar ook niet meer afgekomen.

's-avonds Pokhara in en 'genoten' van de Nepalese muziek en dans. Heerlijk Indiaas gegeten in een prachtig aangelegde tuin met uitzicht op het meer.

10 november:

Uitgeslapen... tot half 9, daarna ontbeten en Fred was zo slim om eens op de tickets van de Greenliner te kijken hoe laat we ook alweer terug moesten, bleek daar een fout op te staan dat we niet op 11 november hier uit Pokhara naar Kathmandu zouden gaan, maar op 12 november een dag later dus.....

Wij mountainbikes gehuurd, want ja al dat stilzitten...... naar het kantoor van de Greenliner, bleek het allemaal snel op te kunnen worden gelost en gaan we (als het goed is) morgen met de Greenliner weer terug naar Kathmandu en verblijven we nog twee nachten in het Shanker hotel.

Daarna weer een rot-eind omhoog gefietst, ik had het op een gegeven moment wel gezien en ben even een stuk gaan lopen, terwijl Fred vrolijk (vaak aan de verkeerde kant van de weg) doorfietste.

Wat denken jullie? Waren we eindelijk op de plaats waar hij heen wilde......... bleek het gewoon het tempelcomplex te zijn waar we gisteren ook al geweest waren maar dan met een taxi! Jullie begrijpen dat ik hem daar flink mee heb gepest...... haha

Hij heeft het daarna goed gemaakt door me mee te nemen naar de Fish Tail Lodge, waar we eerst met de veerpont heen moesten. Dit was echt een ouderwetse veerpont met een mannetje die aan een touw stond te trekken om naar de overkant te gaan.

Daar aangekomen bleek dit een super romantisch stekje te zijn waar we hebben genoten van momo's (ik leg nog wel een keer uit wat dat zijn), gefrituurde gamba's, vegetable pakoda's (ook die leg ik nog wel een keer uit) en kaasfrietjes. Hiervan dachten we dat het een soort cheesefingers waren, maar helaas.... gewoon slappe friet met wat gesmolten kaas erover. Natuurlijk een heerlijke Everest erbij en genieten van alle bootjes met inwoners volgeladen met de meest diverse spullen zoals hele grote takkenbossen of bladeren.

Daarna hebben we nog een stuk door de verschillende straatjes van Pokhara heen gefietst en hebben we de fietsen uiteindelijk weer ingeleverd. Als afsluiting nog een romantisch tochtje (met roeier) over het Phewa meer. Weer terug het internetcafé ingedoken om jullie weer wat foto's te laten zien en een update te geven.

Als het zo allemaal geuploaded is gaan we naar ons hotel, lekker douchen en dan maar weer eens eten, de wijntjes hier zijn ook niet te versmaden, dus ik denk dat we er vanavond ook maar weer eens een flesje tegenaan gooien.

Tot zover gisteren en vandaag maar weer,

Liefs Fred & Nori

Linda

ZUCHT......... en hier........hoor de wind waait door de bomen.................