Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Addis Ababa

Hallo allemaal,

Na een lange rit van circa 550 kilometer zijn we gisteren tegen een uur of 5 aangekomen op onze eindbestemming, Addis Ababa. Addis is de op 3 na hoogstgelegen hoofdstad in de wereld gelegen op zo'n 2.300 meter. Het klimaat is hier dan ook zeer aangenaam na de hitte van het zuiden.

We hebben onze intrek weer genomen in hetzelfde hotel als op de eerste dag, en we hebben zelfs dezelfde kamer. Alleen is inmiddels iemand in de kamer vermoord, want de bloedspatten hangen aan het plafond!!

Gisteravond zijn we naar een traditioneel Ethiopisch restaurant gegaan waar ook de traditionele dansen werden uitgevoerd. Heerlijk om met name de lokale bevolking uit hun dak te zien gaan met dansen. Voor hen een echt avondje uit. Ook wij hebben vrolijk meegedaan en het was ook heerlijk om te zien hoe de chagrijnen onder onze groep zich wederom niet konden aanpassen. Wij hebben in ieder geval genoten en het was een mooie afsluiting van een geweldige, indrukwekkende reis.

We zitten nu in het centrum van Addis en gaan zo meteen op zoek naar het ethnologisch museum, moet erg interessant zijn. daarna gaan we nog naar de Piazza, de oude Italiaanse wijk. We hebben de kamer aangehouden zodat we straks nog lekker kunnen douchen voordat we richting vliegveld gaan.

Als alles goed gaat zijn we dan morgenochtend weer in ons koude???? kikkerlandje.

Groetjes en liefs van Nori & Fred

Irma

Lieve Nori en Fred, Dank jullie wel voor alle verslagen en momenten dat ik even met jullie mee mocht op reis. maar ook voor jullie is het strakjes weer gewoon regen kou en in de rij staan om je boodschappen af te rekenen, maw welkom thuis en tot de volgende reis. dikke knuffel Irma

Yves

Geweldig om je reis zo te hebben kunnen volgen! Prachtige ervaring! Lieve groet, Yves

Ina en Herman

Welkom thuis en leuk om jullie reis te volgen. Veel herkenning, omdat we bijna dezelfde reis maakten.
Zo kwamen onze mooie herinneringen ook weer even boven. En nu maar schaatsen deze week.