Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Verkenning van Bali

Selamat Malan,

We zitten in het openluchtrestaurant van ons hotel na te genieten van een heerlijke Indonesische maaltijd onder het genot van een aantal zeer fraaie Balinese danseressen en traditionele legong dansers. En dat allemaal na een prachtige tocht over het eiland met onze prive chauffeur Ketut. We hebben diverse locaties aangedaan die ik in 1990 en 1992 heb bezocht zoals de prachtige rijstterrassen van Tegalalang. Jammer dat de commercie de sfeer heeft veranderd met souvenirstalletjes en restaurants, maar de sawa's blijven een lust voor het oog. In Ubud hebben we de voorbereidingen gezien voor de crematie van een lid van het koninklijk huis. Hij wordt zaterdag op traditionele wijze gecremeerd. Dat betekent dat een hele optocht vol pracht en praal wordt georganiseerd met veel glitter en glamour. Het lijk wordt in een grote van papier vervaardigde stier geplaatst en vervolgens gaat het hele zooitje in de fik. Doodzonde van al dat werk.

In het noorden van Bali hebben we een aantal meren bezocht waaronder het Danau Bratan met de helige tempel gelegen in het meer. De pagode met zijn 11 daken lijkt op het water te drijven.

Het is heerlijk om ons zo te laten rondrijden. We kunnen zelf de tijd bepalen en waarwe wel of niet willen stoppen en voor hoe lang. Morgen gaan we dat nog een dagje doen met onder andere een bezoek aan deMoedertempel van Bali, Pura Besakih. Morgen melden we ons weer bij leven en wezijn.

Groetjes,

Nori & Fred

christine

ben er zelf niet geweest maar wel heel apart

Nori

Kan het je zeker aanraden Christine!

elzelina

Wat fijn om zo op je gemak dit mooie eiland te ontdekken. Veel mooie dagen verder toegewenst