Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Denpassar - Maumere

Hallo allemaal,

Vanochtend zijn we om half 7 opgestaan om met de feitelijke rondreis naar de Kleine Sunda-Eilanden te beginnen. Met onze reisbegeleider Jan Pieter, kortheidshalve meteen al omgedoopt tot JP (al is niet iedereen blij met deze afkorting vanwege associaties met een vergane politieke periode) en 14 medegroepsleden zijn we om half 9 per busje richting het vliegveld gegaan voor de vlucht van Denpasar naar de hoofdstad van Flores, Maumere. Groepsvervoer heeft zo zijn voordelen want de bagage werd en groupe ingecheckt en toen bleek dat we 7,5 kilo overgewicht hadden. De extra 75.000 roepia's werden betaald uit de groepspot terwijl wij zeker wisten dat het overgewicht met name ook van onze kant kwam.

De vlucht vertrok op tijd per Air Batavia (sinds kort niet meer op de zwarte lijst dus dat was een hele geruststelling). In 1 uur en 20 minuten eerst naar Kupang gevlogen op West-Timor. Na een korte stop doorgevlogen naar Maumere. Daar was het aanzienlijk warmer dan op Bali. De bagage en 17 man werden in 3 auto's gepropt dus dat betekende 6 man in 1 auto. Erg lekker met die warmte en al dat geplak van ledematen. Ik kan het een ieder aanraden.

Na een kwartiertje aangekomen bij het Wailiti Beach Hotel alwaar we 2 nachten zullen verblijven. Een allerschattigst klein bungalowtje toegewezen gekregen, maar schoon, groot bed, airco, koelkastje grote badkamer met lauw water, kortom helemaal top. Hotel ligt aan zee maar wij hebben ons de rest van de middag beperkt tot zwemmen in het zwembad. Morgen maar eens kijken of we kunnen gaan snorkelen want de onderwaterwereld levert hier blijkbaar al wat mooi vissies en koraal op. Lekkere soto ayam en nasi met vissies en kip gegeten.

Zo, dat was het weer voor vandaag.

Groetjes, Nori & Fred

Nel

Heerlijk om weer te lezen lieverds, zelf bezig met onze reis en dan werkt dit aanstekelijk. geniet er maar heeeeeeeeeeeeeeeel erg van liefs Nel

Nori

Wat leuk Nel....... dat we zo inspirerend voor jullie zijn, waar gaat jullie reis dit keer heen?
Xx Nori