Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Van Rantepao naar Pendolo

Vanmorgen zijn we om half 8 vertrokken, want we hadden volgens de beschrijving een lange weg te gaan. Als alles meezit, dan moeten we aan het eind van de middag vlak voor het donker op plaats van bestemming zijn. Onze Anton had er daarom soms aardig de sloffen in.

Ik heb vanmorgen de laatste antibiotica naar binnen gegooid en ik hoop nu wel de ergste gehad te hebben. De hoofdpijn is in ieder geval weg. Soms nog wat dizzy, maar dat wijt ik natuurlijk aan de medicijnen.

Al slingerend hebben we ons een weg omhoog en omlaag gebaand, hevig heen en weer geschud door de enorme kuilen die er af en toe in de weg zaten. Maar ook weer genoten van de mooie uitzichten en toch ook weer de nodige dutjes gedaan. Op die manier vliegt de tijd ook…..

We hebben geluncht in Mangkutana. Daar was ook de familie bezig met de dagelijkse beslommeringen, waaronder het maken van sambal. In een enorme vijzel lag zeker wel een paar kilo chilipeper en moeder de vrouw was daar met een soort grote honkbalknuppel flink op los aan het rammen. Lijkt me overigens ook een enorm goede afleidingsmanoeuvre wanneer je een keer boos bent op iemand, gewoon even een paar kilo sambal maken…. Haha

Na het eten zei Anton dat we nog een uur of drie moesten, maar dat bleek later mee te vallen en tegen half vijf kwamen wij aan in hotel Mulia Poso aan het Poso meer. Wij kregen een hutje met uitzicht op het meer toegewezen. Het is heel eenvoudig maar super sfeervol. We zijn maar wel zo verstandig geweest om even de klamboe op te hangen, dan hebben we die ook weer niet voor niets meegenomen.

Na een heerlijk kopje thee, wat Elly onze gids voor de komende twee dagen ons kwam brengen, hebben we ons opgefrist en nu is het tijd om te gaan eten. We zijn benieuwd wat de pot schaft, maar dat vertel ik straks.

Heerlijk gegeten. Vooraf een groentesoepje en daarna lekker gewokte groenten en kip in een soort van ketjapsaus met chilipepertjes en witte rijst. Kopje thee na en ondertussen kennis gemaakt met de kapitein en zijn hulpje van de boot waar we morgen mee varen. We vertrekken om 8 uur omdat dan de golfslag nog relatief laag is.

Voor nu selamat tidur…..

Liefs,

Fred & Nori

Linda

Gelukkig gaat t beter met je en genieten jullie dat is fijn om te lezen Evert ruikt het eten en t water loopt hem in de mond ha ha xxxx van ons

christine

kon je niet wat eigengemaakte sambal meenemen die is altijd heel lekker spreek uit ervaring niet ik zelf hoor maar een indo kennisje maakt het voor me top
fijn dat je weer bij de mensen bent geniet