Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Bunaken

Hallo daar zijn we weer,

Nu met het verhaal van vandaag. Vanmorgen eerst heerlijk ontbeten met een verse bananenpannenkoek en een bananensapje, wat eigenlijk meer op een bananenmilkshake leek, echt jammie!

Na het ontbijt de spullen gehaald en toen was het tijd om met de boot mee te gaan om te gaan snorkelen. De boot hadden we heerlijk voor ons viertjes dus alle ruimte….

Danny, de beheerder van Bunaken Village had gezegd dat we eerst naar een plek bij de Siladen zouden gaan met alleen maar koraal en weinig vis, nou weet ik niet wat hij verstaat onde weinig vis, maar het viel ons allerzins mee…. Visjes genoeg! Prachtige zwarte met lichtgevend blauwe staarten, een soort van gele barracuda’s en nog te veel om op te noemen. En dan natuurlijk het koraal, prachtig wuivend alsof er een klein briesje doorheen speelt…. Schitterend om te zien, al komen denk ik de kleuren op de foto’s niet zo heel goed over en was het ook niet zo kleurrijk als in bijvoorbeeld Egypte of Maleisië, maar desalniettemin erg mooi!

Daarna nog een andere snorkelplek aangedaan, hier gingen alleen Jolanda en Fred het water in en Tonny en ik bleven aan boord. Na een poosje kwamen de snorkelaars weer en gingen we naar een klein dorpje waar je wat souvenirs kon kopen. Daar even aangemeerd en rondgekeken, maar na een half uurtje gingen we alweer verder. Zo als zij het hier noemen naar Turtle City, dus vol verwachting klopte ons hart…… nou we zijn niet teleurgesteld! Prachtig mooie schildpadden in al hun glorie zien zwemmen. Fred heeft een poosje boven een kunnen zwemmen en hem of haar aan alle kanten kunnen fotograferen. Prachtig zoals ook de zonnestralen dan door het water schijnen en die dan de schildpad omgeven…….

Daarna was het alweer tijd om terug te varen en nadat we ons hadden afgespoeld, stond er alweer een overheerlijke lunch voor ons klaar. Verder hebben we niet zo heel veel gedaan. Fred is zich nu aan het douchen en gaat dan zo naar de massage en ik ga straks.

Verder doen we het deze laatste dagen dus heel rustig aan, morgen weer met de boot mee om te snorkelen en dan zien we wel weer wat voor moois het ons gaat brengen.

Tot morgen,

Liefs,

Fred & Nori

Christine

Gaan jullie nog maar ff genieten van al het moois wat jullie tegen komen maar geniet ook van jullie rust anders ben je als je thuis komt weer aan vakantie toe ha ha