Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Eindelijk dan in Bangkok

Na een rustig dagje in Kiev door te hebben gebracht, waarbij we goed zijn verzorgd in het hotel en ook de kamer niet af hoefden voordat de bus ons om 15.00 uur kwam halen, zijn we weer naar het vliegveld gegaan.

Daar een hoop gesteggel bij het inchecken. Ik bleek ineens twee tassen op mijn naam te hebben staan en Fred niet een. Geen probleem zou je denken dan doe je toch gewoon allebei de tassen onder mijn naam, maar nee dat kon niet…… en welk nummer was nou van de tas van mij? Dat kon het jochie achter de balie niet meer checken, want mijn tas was al richting het vliegtuig. Na een half uur geharrewar, waarbij ons niets werd verteld waar het probleem nou eigenlijk lag en een hoop hotemetotem die allemaal iets erover wilde zeggen, was het dan ineens opgelost en konden we door. Nou op hoop van zegen dan maar en anders maar een nieuwe gaderobe in Bangkok kopen ;-)

Vlucht ging verder goed al moet ik zeggen dat die Oekraïense stewardessen wel een lesje klantvriendelijkheid mogen hebben, tjee wat een stukken chagrijn! Geen lachje kon eraf….. en daar moesten we het dan 10 uur mee doen. Maar goed de verzorging was verder prima en we waren allang blij dat we op weg waren…

Vanmorgen om kwart over 9 Thaise tijd geland, toen was het bij jullie kwart over 4 ’s nachts. Eerst naar het kantoor van onze reisorganisatie waar het programma nog eens met ons werd doorgenomen en alle vouchers gecheckt. Toen alles bleek te kloppen, werden we naar het hotel gebracht. Ontvangst met een koel sapje en een verfrissend doekje. Heerlijk!! Op de kamer tassen uitgepakt, beetje opgefrist en de korte broek aangedaan en toen op pad.

Simkaart gekocht zodat ik niet steeds om de wifi hoef te vragen. En toen neergestreken bij een restaurantje en daar ons eerste Thaise soepje besteld, Tom ka kung, jamjam wat was dat toch lekker!! We kwamen helemaal bij en vergeten was de reis. Daarna heerlijk wat geslenterd en de boot genomen over de Menam Chao Phraya. Bij de Yodpiman flowermarket weer van de boot af. Deze markt had niet alleen maar bloemen, maar ook heerlijk verse kruiden, groenten, enz. weer een genot om op zo’n Aziatische markt te mogen lopen!

Daarna vonden we het tijd voor de massage. Dus zo gezegd zo gedaan. Onszelf heerlijk verwend met een massage van 2 uur en daarna nog de voetjes laten doen. Ook toen vond de dame het nodig om toch weer even nek en schouders mee te nemen en Tjee!!! Wat heeft ze ons gemarteld, maar nu voelen we ons weer als nieuw!!

Na dit alles was het natuurlijk weer tijd om te gaan eten en we hadden s middags al een leuk tentje gezien, dus daar zijn we heen gegaan. Schoenen uit en lekker met de benen onder tafel genieten maar. Eerst een lekkere cocktail genomen (die zijn hier goedkoper dan een glaasje wijn) en daarna aan de Pad Thai. Jum Jum we love the Thai Kitchen!

Om 22.00 uur vonden we het mooi geweest en zijn we terug naar het hotel gegaan. Genoten van onze dubbele jacuzzi op de kamer en na het schrijven van dit alles lekker slapen. Morgen vroeg op want we moeten om kwart voor 8 op plaats van bestemming zijn om te gaan fietsen en dat schijnt best een tripje te zijn vanwege het verkeer, zodat we over een stukje van normaal 20 minuten nu zo’n anderhalf uur schijnen te doen. Dus dan wordt wekkertje op half 6!!

Tot morgen!

Liefs,Fred & Nori

Linda

Wat gezellig om dit zo te lezen en jammer?Dat je tas terecht was geen nieuwe garderobe dus??veel plezier op de fiets vanavond dan maar een billen massage???

Christine

Niet zo een beste start maar uiteindelijk toch goed gekomen nu maar genieten ?❤️?

Helga

Goed dat alles verder goed geregeld is. Geniet ervan. Fiets ze vandaag.

Giny

Wat schrijf je ontzettend beeldend. Ik ben nog steeds aan huis gekluisterd maar reis op deze manier met jullie mee.

Fred & Nori

Wat fijn Giny dat je op deze manier met ons mee kunt reizen. :-) wij wensen dat je gauw weer zonder pijn rond kunt lopen!

Amel

Klinkt goed en bekend, genieten jullie