Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

The river Kwae jungle resort

Vandaag hebben we een hele dag voor onszelf. Om 7 uur ontbeten om daarna naar het dorpje vlakbij te wandelen, waar de Mon wonen. Zij zijn herkenbaar aan hun met klei beschilderde gezichten. Super leuk om in het dorpje rond te lopen. De bewoners zijn wat verlegen, maar na een Sawadee Khah, komen ze wel een beetje los….. een paar jongentjes die bloemetjes aan het rijgen waren, ontdooiden bij het zien van hun eigen toetjes op het scherm van de camera. Je zou toch denken dat veel mensen ook even naar het dorpje lopen, maar blijkbaar is niets minder waar.

We hoorden later dat de meeste mensen hier tussen 17.00 en 18.00 uur aankomen en de volgende dag alweer vertrekken. En dat terwijl ze dan in onze ogen zoveel missen. We zijn onder andere bij de Buddahgrot geweest, waar je een mooi houten uitgesneden liggende boeddha vindt. Ook naar het olifantenverblijf waar de enige olifant van het dorp woont en die iedere dag ons resort bezoekt omdat zij weet dat het fruitafval voor haar bewaard wordt.

Omdat wij aan de wandel waren konden wij met z’n tweetjes Wanadee, zo heet de olifant, voeren en een praatje maken met haar eigenaar. Hij vertelde ons dat Wanadee al 45 jaar oud is. Ook hebben we een schooltje gezien, wat helaas vandaag gesloten was, maar doordat er alleen een dak boven zit en de rest open, konden wij op ons gemak rondkijken. Nog een ander Mom-tempeltje met ook weer een enorme boeddha bezocht en genoten vanaf een uitzichtspunt van de omgeving. De grazende buffalo’s (Buffalo Beach) aan de overkant, waar we gisteren langs zijn gevaren en in de verte ons resort, helemaal leuk dit alles te zien!

Toen weer terug naar het resort gelopen en was het bijna tijd om te gaan lunchen. Snel een douche genomen en Fred is in de rivier gesprongen, gelukkig wel met zwemvest, om zich mee te laten voeren op de sterke stroming. Hartstikke grappig om te zien, maar mij niet gezien, want na het zien van die leguaan die gisteren aan het zwemmen was, ga ik echt het water niet in!

Heerlijk geluncht, rijst met varken met pit, zoals een andere Thaise gids tegen haar groep zei. Dit was heerlijk gekruid varkensgehakt, gewokte groenten en een kippensoepje. Vers fruit toe met een kopje thee.

Na de lunch was het tijd voor onze massage, een drukpuntenmassage dit keer, een klein tenger poppetje nam mij onder handen, maar oh wat had zij een kracht in  die kleine handjes! Na 2 uur weer als nieuw opgestaan. De rest van de middag lekker in de hangmat gelegen en gelezen. Net zijn de mensen met wie we door Bangkok hebben gefietst ook aangekomen, dus daar zullen we vanavond ongetwijfeld een biertje mee drinken.

Dit was het weer voor vandaag.

Tot gauw,

Liefs,Fred & Nori

Christine

Weer een leuk verhaal en af en toe uitrusten kan ook geen kwaad jullie hebben uiteindelijk vakantie en dorpjes waar de mensen zelf leven is altijd heel leuk?❤️?