Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Chiang Mai

Gisteren een reisdag. Eerst een uurtje met de auto van Sukhothai naar Phitsanulok om daar in de trein te stappen en 6 uur later in Chiang Mai weer uit te stappen. Ook nu was de verzorging in de trein weer prima. Hapje eten, sapje en een koud glaasje water. Beetje geslapen onderweg en vooral veel uit het raam gekeken naar het prachtige landschap. Soms een enorme boeddha die dan overal bovenuit torent en wanneer het zonlicht er op schijnt komt er zo’n enorme gouden gloed vanaf. Prachtig!!

Vandaag ook lekker op tijd op gestaan. Om 8 uur aan het ontbijt en daarna de tuktuk genomen naar het oude stadscentrum om de diverse wats te bekijken. Trouwens nooit geweten dat ik een eigen tempel bezit: Wat Phrasing. Oké verkeerd geschreven, die H hoort er natuurlijk niet tussen, maar we zullen maar zeggen dat het op z’n Thais is geschreven, hihi.

We raakten niet uitgekeken en kwamen gewoon ogen te kort om alles te bekijken. Vooral die oude houten wats, zo mooi!!Na al het geslenter waren we wel toe aan een verfrissend drankje en dat is een mixed fruit geworden en oh, oh, wat is dat ook lekker als het zo wam is, want vandaag was het weer een dag van continue in de sauna lopen. We besloten om daarna nog 1 wat te doen en dan de massage op te gaan zoeken. Dat is hier niet zo moeilijk, want om de honderd meter kom je hier wel een massagesalon tegen. Dit keer waren er nogal veel verschillen in prijs, dus we moesten even vergelijkend warenonderzoek doen. Uiteindelijk zijn we bij een heel klein salonnetje terecht gekomen, maar wat er in onze ogen heel knus uitzag en de prijs was ook nog eens acceptabel, dus we hebben maar een combi gedaan van Thai massage, voetmassage en oliemassage en dat gedurende zo’n anderhalf uur.

Na afloop voelden we ons echt als nieuw! Nog maar een heerlijke frisse aarbeien-banaanyoghurtshake genomen en we konden er weer helemaal tegenaan. Met de tuktuk terug naar het hotel, een frisse duik genomen en nog even een klein tukje gedaan. Daarna weer aangekleed en een beetje opgetut, zelfs mijn haar geföhnd, maar dat bleek later een beetje zonde van de tijd, want na enkele minuten buiten in de warmte, zat mijn haar weer als dat van een Franse poedel. Dus 1 oplossing: klem erin en verder niet meer aan denken.

Heerlijk gegeten tussen allemaal Thai en Chinezen, geloof dat er ca. 5 westerlingen aanwezig waren en daar waren wij er zelf al 2 van. Het eten was dan ook niet aangepast naar westerse begrippen, maar spicy, was gewoon spicy! Terug in het hotel nog een heerlijke kokosmojito en een ananasmojito gedronken en nu naar de kamer. Airco aan en afkoelen maar weer. Het was weer een prachtige dag!

Welterusten.

Liefs,Fred & Nori

Bob en Mirjam Pels

Hoi Globetrotters. Wat heerlijk dat jullie het zo fijn hebben daar. Wij zijn net terug uit Austria waar we voor een begrafenis moesten zijn. Dus je begrijpt dat we best met jullie willen ruilen. Nog heel veel plezier daar. ?

Marian

Super leuk? om jullie geweldige vakantie van zo dichtbij mee te beleven??

christine

wederom weer een mooi verhaal moest wel ff lachen om het spicy eten ik dacht jullie zijn wel wat gewend zo te lezen gaat alles naar zin
geniet nog maar het grootste gedeelte zal er wel weer opzitten
gr. Christine

Fred & Nori Jonkhart

Wat fijn dat jullie net zo met ons mee genieten, als dat wij er hier van genieten. Gelukkig zijn we nog niet op de helft Christine. Veel sterkte Bob & Mirjam!

Linda

Wat een mooie reis weer genieten en heerlijk eten ????