Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië

Lid van de blauwe knoop?

Vanmorgen geen moskee, kraaiende haan of het zonnetje wat ons wakker maakte, nee een paar luidruchtige buren die nog voordat de Imam maar 1 klank uit zijn keel kon persen al met deuren aan het gooien waren en op zeer luide toon met elkaar aan het praten en lachen waren…. Hallooooo wij zijn er ook nog en willen graag nog wat slapen…. Maar ja, hoe zeg je dat in het Indonesisch??? Oplossing: oordoppen en laat ik die nou net in het hotel hebben gelaten waar we straks weer naar toe gaan, dus er maar uit. Alvast de tas weer ingepakt want straks gaan we met een bamboevlot terug naar de bewoonde wereld, dan worden we in een dorpje opgepikt om vervolgens naar Banjarmasin te rijden, overnachten we weer in het Victoria hotel en morgenochtend kunnen we ook niet uitslapen, of moet ik zeggen vannacht. Want dan worden we om vier uur opgehaald om op de eerste vlucht naar het volgende eiland, Sumatra, te stappen.

Maar eerst het bamboevlot….. wat een belevenis was dat! Een soort van raften door de rivier en oh wat was die man handig! Soms dachten we echt hoe gaat ie dat flikken, we zien alleen maar stenen, daar komt ie nooit doorheen, maar ja hoor, hij wist precies hoe hij ons er doorheen moest loodsen. Natuurlijk zijn we nat geworden, maar daar waren we op voorbereid. IPhone in een waterdichte hoes, en andere spullen die mee moesten in een waterdichte zak. De rest was met de chauffeur en de gids mee die ons straks weer op zouden pikken. Onderweg weer allemaal dagelijkse taferelen te aanschouwen langs de rivier: wassende mannen en vrouwen, kinderen die in het water aan het spelen waren en zelfs een paar jongetjes met een duikbril en een zelfgemaakte harpoen die aan het vissen waren. Super leuk dit allemaal te mogen aanschouwen! Oké mijn billen dachten daar op een gegeven moment iets anders over, maar wij hadden de strenge instructies gekregen om vooral op het “bankje” te blijven zitten en ons niet te verroeren. Dus hebben wij dat braaf gedaan. De tocht duurde ca. 2 en een half uur en ondanks het blikken achterwerk hebben wij genoten! Eenmaal weer aan wal in de auto gestapt, onderweg weer ergens geluncht en om 4 uur waren we terug in het hotel. Even rustig alle spullen weer in de juiste tas gepakt (want voor deze twee dagen hadden we maar 1 tas meegenomen) en om zes uur zijn we naar ons favoriete satétentje gegaan en hebben daar heerlijk saté kambing (geit) en nasi goreng gegeten. Wij vroegen er een mangosapje bij en dat had hij niet, maar hij stapte op zijn brommertje en even later kwam hij met mango’s naar binnen. Na een hoop gebaren kregen wij een geweldig smakend vers geperst mangosapje. Op deze manier gaat het niet nuttigen van alcohol bijna wennen. Of we er slanker van worden, dat geloof ik dan weer niet….. Maar het smaakt ons allemaal even lekker en het is tenslotte vakantie. Wij gaan weer slapen want zoals eerder gezegd gaat om drie uur de wekker en worden we om vier uur weer opgehaald, dan verlaten wij Kalimantan om naar Sumatra te gaan.

Selamat tidur,

Fred& Nori