Naar Kalimantan

Vanmorgen werden we om 7 uur opgehaald in het hotel. Transfer naar het vliegveld Soekarno-Hatta van Jakarta om daar met Trigana Air naar Pangkalanbun op Kalimantan te vliegen. Daar stond onze gids Susi al op ons te wachten. Zij zal 4 dagen bij ons blijven. Een klein half uurtje later kwamen we aan in het plaatsje Kumai bij ons verblijf voor de komende drie nachten op een originele Klotok. Een boot vernoemd naar het geluid wat hij maakt. Heel rustgevend……. Het monotone geluid zorgt er voor dat je al snel in slaap valt. De eerste stop die we hebben gemaakt was in het Nationale park Tanjung Puting waar o.a. het opvangcentrum Tanjung Harapan gevestigd is. Dit opvangcentrum bestaat uit een voederplaats en een informatiecentrum over de oerang-oetan en is bedoeld voor de oerang-oetan. Men wordt dan ook verzocht om heel erg stil te zijn om op die manier zo min mogelijk de oerang-oetan te storen in zijn leefklimaat. Alle rangers en gidsen letten er ook echt heel goed op, wanneer er iets te hard gepraat wordt hoor je al snel een sttt, of je krijgt een tikje op de schouder met het veelzeggende gebaar met de vinger voor de mond. Op weg naar deze voederplaats kwamen we al snel de eerste oerang-oetan tegen, gezellig met ons meewandelend naar de voederplaats. Daar ging zij op haar akkertje zitten om zich rustig aan vol te vreten, vergezeld van een aantal moeders met hun kleintjes, wat was dat mooi om te zien. Zo rustig en zich door niemand of niets laten afleiden, hun buikjes rond eten…… Er heerst wel een duidelijke hierarchie, want op veilige afstand in de bomen hingen een aantal andere apen te wachten totdat zij ook mochten gaan eten. Een dame lag duidelijk niet zo goed in de groep, want die kwam alleen naar beneden om wat bananen te pakken en maakte zich daarna als een haas, oh, nee als een aap, weer dat zij in de bomen kwam, alwaar zij haar maaltje opat. Alles op het dooie akkertje, geen haast voor deze prachtige dieren. Na de wandeltocht terug door de jungle, kregen we aan boord een heerlijke koude natte handdoek om onszelf weer te verfrissen. Colaatje en gebakken banaantje erbij, jumjum….. Onder het eten hiervan werd de motor van onze klotok weer gestart en was het tijd voor ontspanning, lekker liggend op ons bed al kijkend naar al het moois wat voorbij kwam om op een gegeven moment te stoppen bij een boom vol met Dutch Monkeys (neusapen) haha hoe zouden ze toch aan die naam komen, waarna onze gids ons nog even fijntjes wees op het feit dat die Nederlanders toch zulke grote neuzen hebben…. En bedankt! Hierna hebben we een plaatsje opgezocht voor de nacht. Heerlijk rustig, zonder andere boten om ons heen. Want we hebben ons laten vertellen dat er iedere keer zo’n 35 boten in het park worden toegelaten, dus soms was het ook even druk met boten rondom de voederplaatsen, die alleen per boot te bereiken zijn. ’s Avonds zijn we echt verwend met heerlijk eten en had de bemanning ook nog een honeymoontaart voor ons gebakken, lekker van pure chocolade dus mega machtig!! Tja en ook al zit je dan vol, dan moet je toch voor je goede fatsoen nog een stuk taart naar binnen werken…. Na het eten werd ons bed geprepareerd, lakens opgeschud en klamboe opgehangen. Om 9 uur ging het licht letterlijk uit en zijn we onder het genot van alle oerwoudgeluiden en hier en daar een opspringende vis heerlijk in slaap gevallen in ons duizend sterrenhotel (wat was die sterrenhemel mooi!).

Tot morgen!

Dag 2: Jakarta

Selamat malam,

We zijn na een goede vlucht van een kleine 14 uur, aangekomen in Jakarta. We slapen 1 nachtje in het FM7airport hotel om dan morgenochtend om 7 uur alweer opgehaald te worden om door te vliegen naar Kalimantan.

Vandaag dus maar even plan-plan (rustig aan). Beetje slapen, beetje eten en natuurlijk massage! Wat knapt een mens daarvan op, HEERLIJK!!

Straks even douchen en dan maar eens een hapje eten.......

Xx Fred & Nori

Hallo allemaal,

Nog 2 dagen en dan is het zover en gaan we (eindelijk) op huwelijksreis! Behalve dat ik weet dat wij naar Indonesië gaan, heb ik geen idee wat we gaan doen en zien. Een paar kleine tipjes van de sluier wilde Fred wel oplichten: Boot, jungle, orang-oetan, mantaroggen en meer wilde hij niet loslaten. Jullie zullen dus net als ik moeten afwachten, geen mooi reisschema, zoals anders........

Mocht je Facebook hebben, dan kan je ons volgen op Fred & Nori op huwelijksreis in Indonesië. LET OP: wel even aanmelden want het is een besloten groep.

Gezellig dat jullie weer met ons meereizen! Ik zou zeggen tot over een paar dagen!

Liefs Nori en natuurlijk ook van Fred

En weer thuis......

Goedemorgen,

wij zijn weer thuis en hebben al een heerlijke nacht in ons eigen bedje achter de rug. De terugvlucht vanuit Bangkok ging helemaal super, ondanks dat wij het genoegen hadden om tussen de gezinnen met gillende kinderen in te mogen zitten en dan moederlief ook nog klagend bij aankomst in Kiev dat het zo’n lange vlucht was. Ja, duh…… denk je dat Thailand om de hoek ligt? Heb toen alleen maar mijn wenkbrauw opgetrokken………

Ook  terug vanuit Kiev hadden wij het genoegen tussen de gezinnen met kleine kinderen te zitten….. pfff…. O.a. 5 kinderen uit een gezin (variërend in leeftijd van 0-8)…… al dansend en springend op de stoelen en ouders die ingrijpen??? Mooi, niet…… heb heel goed mijn mond kunnen houden, maar het kostte moeite!

Het vertrek vanuit Kiev ging niet helemaal soepel, ruim een uur aan boord en nog niet weg, was een technische storing o.i.d. maar ondertussen deed ook de airco het niet, dus gratis en voor niets in de sauna ;-) tjee, wat was dat heet!!!!! Uiteindelijk kwam het personeel wat water uitdelen, maar dat was letterlijk een druppel op een gloeiende plaat. Nadat dit alles verholpen was een prima vlucht naar Schiphol gehad.

Daar een lieve verrassing, want ons vriendinnetje Linda, kwam ons ophalen. Dus niets met de trein naar huis en dan lopen, maar heerlijk met de auto! Tnx Linda!!

De wasmachine draait ondertussen alweer volop. Vanmiddag ga ik heerlijk mijn nagels laten doen en dan maar weer eens bedenken wat we gaan eten vanavond, want het luie leventje zit er weer even op. Het was heerlijk en we kijken terug op een prachtige vakantie.

Jullie allemaal heel hartelijk dank voor jullie lieve en leuke reacties. Ook de Facebookers onder ons die hebben kunnen genieten van de foto’s en filmpjes jullie ook dank voor alle lieve reacties! Al die reacties van iedereen is een extra toefje slagroom op de toch al zo mooie vakantietaart!

Tot onze volgende reis!

Krabi-Bangkok

Hallo allemaal,

Hier dan ons laatste verhaal vanuit Thailand. Het zit er weer op, onze geweldige reis door Thailand. Maar eerst hier nog het verslag van de laatst dagen…….

Vanuit het Thiwson Beach Resort dus naar Krabi. Wij werden door de boot van het resort keurig afgeleverd bij de pier, alwaar weer een chauffeur op ons stond te wachten. Toen door Krabi, waar we naar een andere pier werden gebracht, daar lag weer een boot op ons te wachten om de oversteek te maken naar Railay Beach, waar wij in het Railay Princess Beach Resort & Spa zouden verblijven. Al met al bijna een excursie waardig, zo mooi was de tocht over het water. De rotsen van het Karstgebergte lagen majestueus in het water, prachtig met die blauwe lucht erachter……..

Het resort stelde ons ook geenszins teleur, weliswaar iets groter, dan de hotels waar we de afgelopen tijd hebben verbleven, maar toch weer een waar paradijs. Twee zwembaden, een op het dak, vanwaar je dan over het resort uitkijkt en een gelegen in een prachtig aangelegde tuin, waar later bleek dat er ook varanen rondliepen (vond ik dan wel iets minder) en vissen rondzwommen in het daaromheen gelegen meertje. Het gekabbel van de fonteintjes maakte het dan helemaal compleet.

Jullie begrijpen dat we daar  in de ligstoelen in die prachtige tuin regelmatig in slaap zijn gevallen.  Wij hebben deze laatste dagen nog een excursie gemaakt en wel naar het Phi Phi National Park, waar we het Bamboo-island hebben bezocht (geen bamboo meer te bekennen alleen nog wat naaldbomen, maar overheerlijk azuurblauw water, van precies de temperatuur zoals wij die graag hebben. Daar mochten we een uurtje ronddobberen en toen was het weer tijd voor het volgende eiland. Het bekende Maya-beach, wat weer heel bekend is van de film “The Beach” met Leonardo di Caprio. Hier was het een gekkenhuis en dat terwijl het laagseizoen is. Maar toch wisten wij een stukje te vinden waar we in alle rust foto’s konden maken en ons even met z’n tweetjes op het eiland waande.

Hierna voeren we weer een stukje verder en zijn we gaan snorkelen. Mooi moment om onze nieuwe maskers eens uit te proberen. Ook hier was het water mooi azuurblauw en van precies de goede temperatuur! Toen zijn we de Lagoon ingevaren, gewoon een mooi plaatje, maar verder geen bijzonderheden, daarna naar de Monkeyrock, waar inderdaad de aapjes zo van de rots afspringen en dan een stukje zwemmen en een eindje verderop weer op de rots klimmen. Hartstikke grappig om te zien die zwemmende aapjes, maar rete-snel zodat je ze niet op de foto kunt zetten……. Tenminste dat is ons niet gelukt.

Ook nog langs een grot gevaren, die oerlelijk is om te zien omdat je eigenlijk alleen maar bamboepalen ziet staan, maar het bleek dat hier halsbrekende toeren worden uitgehaald om de nestjes van de zwaluwen te pakken te krijgen die zij  maken met hun speeksel. Dit is in China dan weer een delicatesse. Tja, ieder z’n ding zullen we maar zeggen……

Hierna was het tijd voor de lunch en dat hebben we gedaan op Koh Phi Phi Don, waarna er ook nog even tijd was om te zwemmen. Ik zal maar niets meer over het water zeggen, maar het was heerlijk! Phi Phi Don en Phi Phi Leh zijn de eilanden die zwaar getroffen zijn door de tsunami in 2004. Hier is echter niets meer van te merken, alleen vind je nu overal hier in het zuiden waarschuwingsborden en routes met pijlen welke kant je op moet in geval van een aardbeving.

Als laatste stop nog een tijdje snorkelen en toen was het alweer tijd om terug naar het hotel te gaan. Lekker gedoucht en toen naar de massage. Een uurtje  maar dit keer want we wilden ook nog een sundowner halen aan de westkant (ca. 10 minuten lopen vanaf de massage). Hier een prachtige zonsondergang gezien onder het genot van een heerlijke cocktail.

Daarna teruggelopen naar onze eigen kant en een restaurantje opgezocht, weer heerlijk gegeten……..Kortom een geweldige dag!!

De laatste twee dagen hebben we niet veel meer gedaan dan uitslapen, ontbijten, luieren bij het zwembad, aan het eind van de dag naar de massage, genieten van heerlijke cocktails, al dan niet met alcohol, want jaja ook die zonder alcohol waren errug lekker! En van de prachtige zonsondergang.

Vanmiddag om half 4 weer het vliegtuig terug naar Bangkok en nu dus weer in Bangkok. Net gegeten in een foodcourt: “The Paseo”, alwaar we tussen allerhande Aziaten hebben zitten eten. Naderhand snapte wij ook waarom, de gerechten werden hier allemaal aangeduid met een aantal pepers en 5 was dan het maximum. Als ik zeg dat bij de gerechten die wij hadden uitgekozen 3 pepers stonden en wij dat net goed te doen vonden, weten jullie denk ik wel waarom hier niet veel westerlingen zaten……..

Nu mijn verhaal schrijven en dan morgenochtend worden we om half 9 weer opgehaald voor onze laatste vluchten Bangkok-Kiev en Kiev-Amsterdam.

Dit was het dan. Allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie leuke, lieve en spontane reacties en tot in Nederland.

Helemaal niets........

Onze laatste dag alweer van de vier nachten die wij hier door mochten brengen. Wat is het snel gedaan en dat met helemaal niets doen, nou, ja een beetje eten, drinken en massage dan. Of af en toe een boek pakken en verder vanaf de zwembadrand lekker over zee (de Andamanzee) turen. Heerlijk!!

De massage aan het strand in zo’n idyllisch strandhutje was ook helemaal geweldig. Het geluid van de kabbelende zee op de achtergrond en af en toe een cicade die dan zo nodig even herrie moest maken. Daarnaast een zacht muziekje van boeddhistische mantra’s en compleet is het plaatje. De masseuse heeft weer gezellig over me heen gewandeld en met haar venijnige teentjes weer ieder spiertje onder voeten genomen. Daarna nog wat rek en strekoefeningen, waarbij ik dan mijn armen naar achteren moest doen en zij vol haar voeten in mijn rug plantte. Daarna voelde ik met echter wel weer als nieuw. Fred was helemaal een bofkont, hij had het genoegen proefkonijn te mogen zijn voor haar dochter die het vak ook moest leren en werd dus door vier handen onder handen genomen. Echter wel nadat mevrouw aan mij toestemming had gevraagd ?

Echt genoten hier, de mensen zijn ook zo lief. In het restaurant waar we iedere avond hebben gegeten werden we zelfs helemaal gedag geknuffeld! Zo lief! We hebben hier dan ook heerlijk gegeten en iedere avond een lekker flesje koude witte wijn gedronken. Het was zelfs zo dat zij gisteravond meldde door haar voorraad heen te zijn (van wel drie flessen), maar dat ze vandaag naar Phuket zou gaan om voor ons nieuwe te halen. En dat had ze dus gedaan. Een lekker Chileens wijntje dit keer. Dus die hebben we met de garnalen in tamarindesaus goed laten smaken.

Aan het eind nog even met de eigenaresse op de foto, zij in het midden. Geen gezicht die twee reuzen naast haar en dat terwijl ik niet overdreven groot ben, maar zij is echt klein! Nou dat was het dan, wij gaan weer inpakken en op naar het een na laatste hotel van onze reis.

Liefs, Fred & Nori

Verder in het zuiden van Thailand..........

Hallo daar ben ik weer. Eindelijk weer even tijd om te schrijven. Afgelopen donderdag zijn we dus naar Takua Pa geweest en hebben daar een Chinese medicijnman bezocht. Heel veel kruiden voor mannen, tja, altijd al het zwakke geslacht hè…. En wat minder medicijnen voor vrouwen, alleen iets tegen de maandelijkse problemen, alsof dat het enige is waar wij vrouwen ooit last van hebben…… Maar alles puur natuur, zonder toegevoegde chemicaliën werd mij verzekerd. Daar een paar kruidenstempels gekocht (is om mee te masseren, die dingen kosten hier werkelijk niets (60 THB = ca. € 1,50) en mosquitospray gemaakt van puur lemongrass. Bij deze medicijnman een geweldige cappuccino gedronken, hij weet heel goed hoe hij de melk moet opschuimen!

Ook naar de “Litle Amazone” geweest, om daar een kanotocht door de mangrovebossen te makken. Heel leuk om te doen, alleen die slangen die dan af en toe zo boven mijn hoofd in een boom geslingerd hangen, vind ik toch echt iets minder prettig! Heb dan toch het idee dat ze ieder moment in mijn kano kunnen vallen, al dan niet expres, dus dan was ik toch echt wel opgelucht dat ie toch een stukje verder peddelde……

Daarna gegeten bij de locals die zelfs een prijs hadden gekregen voor hun Massaman Curry en die was ook echt heel erg lekker!!! Verder nog dingen gegeten waar ik de naam niet meer van weet en oh, jah ook nog roti mataba, een roti gevuld met kipgehakt en veel kruiden, maar lekker!!!!

Omdat het niet zo heel best weer was hebben we nog een rondje door de stad gemaakt met ons busje, want het kwam even met bakken uit de lucht. Toch kunnen zien hoe de oude gebouwen hier nog in Portugese stijl gebouwd zijn.

Daarna weer terug naar ons Paradise resort, lekker even geluierd in onze boomhut en een wijntje gedronken op de veranda van het restaurant. Want ook al regent het, de temperatuur is goed en door die grote veranda’s kun je dan gewoon buiten zijn. Heerlijk!

De volgende dag was weer een transferdag. De chauffeur stond al ruim voor afgesproken tijd klaar, dus toen wij hadden uitgecheckt, konden wij direct vertrekken. Ca. tweeëneenhalf uur rijden naar de pier in Phuket waarvandaan onze boot zou vertrekken naar Koh Yao Yai, onze volgende bestemming.

Daar aangekomen, moesten we nog even wachten, dus die tijd hebben we benut door even te lunchen, frisse kokosmelk uit de kokosnoot en een lekkere curry. Toen met de boot naar Koh Yao Yai. Omdat het weer niet zo heel goed was, hoge golven en de speedboot klapte er lekker op, dat wordt dus meteen weer een masseur opzoeken ;-)

Koh Yao Yai is een eiland wat ligt in het nationaal park Ao Phang-Nga. Dit is een gebied vol met karstgebergten. In dit park is ook de James Bondfilm “The man with the golden gun” opgenomen. Op de pier stond de Songwae alweer klaar om ons naar het hotel, Thiw Son Beach resort, te brengen. Ook weer een klein paradijsje! Een prachtig houten huisje met een lekkere veranda en hier mogen we dan vier nachten doorbrengen. Wij kijken zo vanuit onze kamer op het zwembad en dan meteen op zee.

Nadat we gisteravond heerlijk hebben gegeten en gedronken bij een restaurantje waar we via TripAdvisor terecht zijn gekomen, Yikgo Bar en it Daeng restaurant, zaten we vanmorgen alweer om 8 uur aan het ontbijt, want er moest weer gewerkt worden. Koken in Mina’s Class. Door de songwae van het hotel naar de pier gebracht en vandaar de oversteek gemaakt naar Koh Yao Noi, het eilandje waar Mina woont. Oversteek duurde ca. 10 minuten en daar werden we opgehaald door de buurman van Mina met een soort van uitgebouwde brommer, geen idee hoe zo’n ding heet.

Bij Mina hartelijk ontvangen en we zouden de kookcursus wel met z’n tweeën doen. Dus dat werd opletten geblazen! Mina was echter tevreden met onze inzet en we hebben een heerlijke Gang Pla (viscurry), een Yum Nue Yang (spicy beefsalade) en een Pad Thai gemaakt. Mina was duidelijk niet van het 1 teentje knoflook en 1 sjalotje, nee, dat ging met minimaal 5 flinke knoflooktenen, die of gekneusd moesten worden of in dunne plakjes gesneden moesten worden tegelijk, dus gooi die knoflookpers maar weg.

We zijn hier de hele ochtend aan het kokkerellen geweest en daarna mochten we weer onze eigen creaties opeten en Mina had voor ons nog een dessert met mango en kokosmelk gemaakt. De kokosmelk daar had Fred trouwens goed zijn best voor gedaan. De kokos moest eerst door ons worden geraspt, al zittend op een soort krukje met een scherpe rasp erop en daarna moest de rasp goed worden uitgeknepen, dan kreeg je de creamy kokosmelk, daarna water erbij en weer uitknijpen dan was het nog steeds kokosmelk, maar minder creamy. De rasp die dan overblijft dient als voer voor de kippen.

Na afloop bracht de buurman ons samen met vier buurtkinderen weg, ja allemaal op die uitgebouwde brommer. De kinderen vonden het zo leuk, dat zij ons al hard zingend wegbrachten. Op de pier konden wij weer in de longtailboot stappen die ons terugbracht naar Koh Yao Yai.

De middag hebben we niet veel meer gedaan. Beetje gezwommen en lekker geluierd bij het zwembad. Zo gaan we ons restaurantje van gisteren maar weer eens opzoeken, want zij serveren overheerlijke cocktails en natuurlijk heerlijk Thais eten.

Bai bai,

Mudmasters in the jungle, maar dan anders....

Op maandag 31 juli werden we weer keurig op tijd opgehaald bij ons hotel in Chiang Mai. De chauffeur heeft ons naar het deel binnenlandse vluchten gebracht. Vandaar moesten wij de vlucht met Air Asia hebben naar Surat Thani. Op het vliegveld stond ook weer keurig iemand met een bordje Fam. Jonkhart en konden wij in de auto stappen. Ca. 1,5 uur rijden naar het Kao Sok National Park, waar ons hotel, Paradise Resort ook gevestigd is.

Wij zouden hier in een heuse boomhut overnachten en die overtrof onze stoutste verwachtingen! Er was zelfs een badkamer in gebouwd. In de badkamer kon je ook goed zien dat het om een boomhut ging, omdat de stammen gebruikt zijn om de muren te stutten. Prachtig!

De volgende morgen zijn we na het ontbijt vertrokken. Ook weer zo’n anderhalf uur rijden voordat wij in de boot konden stappen naar de Smiley Lake House, een resort gelegen aan het Chiew Lan Meer. Nadat wij waren ingecheckt was er even tijd om een frisse duik in het meer te nemen. Om 13 uur stond de lunch klaar en om 14.00 uur zouden we dan een excursie gaan maken.

Dit was een zeer bijzondere excursie. Een wandeling door de jungle. Al glibberend en glijdend hebben wij onze weg gebaand, dan weer door de rivier en dan weer door de gladde klei. Ik hoef jullie niet te vertellen hoe wij er toen uitzagen….. soms stopten we even bij een watervalletje zodat we ons weer even schoon konden spoelen en dat was zeer welkom!

Soms moesten we bij de rivier een menselijke ketting maken en elkaar goed vast houden omdat de stroming bijzonder sterk was. De excursie was denk ik met een man of 15, dus het was een mooi gezicht zo’n ketting over de rivier heen. Het einddoel was een prachtige grot waar we voorzien van een zaklamp (die gelukkig tegen een stootje water kon) doorheen mochten lopen. Wat was dat ontzettend mooi om te doen! Na dit alles kon iedereen nog wat zwemmen in het riviertje en daarna hebben wij onze terugweg weer aangevangen. Ook hier hielp iedereen elkaar weer om op de been te blijven, want omdat het intussen was gaan regenen (maar daar merkten wij niet zo heel veel van omdat we toch al doorweekt waren) was het pad nog glibberiger geworden.

Terug weer met de boot, en terug bij ons lake house, meteen een duik in het meer genomen met kleren en al om de bagger eruit te spoelen. Dat water voelde bijna warm aan na dat koude water van de waterval. Alle modder weer uitgespoeld en toen lekker douchen. Het was toen inmiddels bijna tijd om te gaan eten. De wandeling had ruim vier uur in beslag genomen, dus de meesten van ons vielen op het eten aan als hongerige leeuwtjes. Nog even wat nagetafeld met de Fransen en andere Nederlanders uit onze groep en nu heerlijk languit om mijn verhaal op te schrijven. Straks even goed de knietjes, rug en kuiten insmeren, want die begin ik zo langzamerhand te voelen, na deze inspanningen. Voor nu stop ik er mee, morgen schrijf ik weer verder.

Hier ben ik weer… Vanmorgen konden we om 7 uur met de boot mee, maar wij besloten om daar deze keer geen gebruik van te maken en het lijf nog wat extra rust te gunnen, want onze spieren waren behoorlijk getergd gisteren en dat hebben we vannacht best gevoeld.

Achteraf een goede keuze, want de mensen die wel waren gegaan hadden wel 1 vogel gezien, zij wisten niet welke, want daar was ie te ver weg voor en ze hadden uit het geritsel van de bladeren opgemaakt dat er een aap zat, maar die liet zich ook verder niet zien.

Om 8 uur konden we ontbijten en daarna moest het huisje worden opgeruimd en om 10 uur vertrokken we met de boot naar de Pra Kay Pelch Cave, een prachtige grot met veel stalagmieten en stalactieten, vraag me niet welke wat zijn, want die dingen haal ik standaard door elkaar. Maar mooi was het!

Daarna weer een stukje verder varen en toen kwamen we bij drie rotsen die symbool staan voor het natuurgebied hier, zij noemen ze de drie vrienden. Nadat we hier even rustig hebben gekeken en foto’s hebben gemaakt, voeren wij weer verder naar de plek waar wij zouden picknicken. Een heerlijke fried rice with chicken had de keuken van het Smiley Lake House voor ons gemaakt, banaantje en rambutsan erbij en flesje water, smullen maar!

Nadat we ook hier weer even mochten zwemmen in het meer, moesten we na een half uurtje weer verzamelen in de boot om de terugtocht aan te vangen. Terug bij de pier stond de bus al op ons te wachten en konden we van alle resorts daarin plaatsnemen en werden we weer keurig bij ons Khao Sok Paradise resort afgeleverd. Niet naar boomhut 1, maar naar boomhut 4 dit keer. Hier was nog beter te zien dat het huisje om de boom heen was gebouwd. De stammen maken gewoon onderdeel uit van ons balkon en ook in de badkamer is de boom weer goed te zien. Prachtig! Hier mogen we weer twee nachten blijven.

Nadat we heerlijk hadden gedoucht, zijn we naar de receptie gegaan om de was weg te brengen, want die stonk behoorlijk na ons jungletochtje! Ook gingen we kijken of we een massage konden regelen, dat kon en de dames kwamen naar onze kamer. Daar werden alle getergde spieren weer eens goed onder handen genomen. Nu weer als nieuw in het restaurant van het resort en aan ons eerste glaasje, gekoelde, Thaise witte wijn. Jam jam!

Zo meteen lekker eten en dan ons mandje in.